Here we go again

Jahapp, då har det blivit nästan samma visa igen...jag har inte haft tid/orkat skriva nåt i bloggen på ett tag. Men nu så!
Jag har hunnit med en hel del sedan sist. Fyllt 23 år, varit på 7-års kalas, försökt utrota bananflugor i köket (kanske inte en av de viktigaste sakerna jag hunnit med...det kanske säger en del om vad jag gjort den sista tiden :-S ), badat (förmodligen för sista gången i år), haft middag med mina kära brudar från högstadiet och sist men inte minst: i går spelade jag min första fotbollsmatch på 4 år.
Kan ju säga att vädret inte var det bästa - regnen formligen öste ner hela dagen. Tänkte att det skulle hinna ge sig till kl 20 då matchen startade, men inte då! Var dyngsur redan innan matchen börjat. Men det är sånt man får tåla. Kallt som f**n va det också. 9 grader. Dessutom fungerade inte strålkastarna vid planen, så mot slutet av matchen såg man inte riktigt vilka som var på samma lag som en själv eftersom ljuset från omgivningen längre bort speglade sig i allt vatten på planen. Det kanske ska nämnas att jag spelade i ett Korpen-lag.
Förlorade i alla fall, vilket laget jag spelar med gjort alla matcher. Men det kan bara bli bättre!

Måste bara säga att jag är så nöjd med en av mina födelsedagspresenter (jag är så klart nöjd med alla, men särskilt med denna). Jag fick en superbra dammsugare av Tompa! Den har HEPA-filter och är super-duper-tyst! Dessutom är inte munstycket så kort att man måste gå som en ostkrok när man dammsuger (- och hela resten av dagen). Jag ska här också nämna att jag faktiskt önskade mig en dammsugare. Det var inte så att Tommy köpte den för att jag ska dammsuga mer. Även om han kan vara lite av en mansgris ibland ;-).

I morgon ska jag iväg och röntga Eddans höft- och armbågsleder. Hoppas hoppas att de är ok!

Nu kommer Bullen (Tommy) och ska betala räkningar, så det är väl bäst att jag ger plats så att inte jag får ta över dem.


Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0