Lugn helg

Tommy drog till Rättvik på bil-vecka i tisdags så Eddie och jag har varit ensamma. Eddan har haft en kanon-vecka eftersom han varit hos "mormor och morfar" (min mamma och pappa) på dagarna. Lekt med Nova och gått lång-promenader. Dessutom har han säkert fått en massa smaskens av pappa. Jag vet att han är bra på att skämma bort dem. Tur att Eddan behöver lite extra och inte är tjock ;-).

I fredags när jag hade hämtat voffsingen hos dagmatte och daghusse åkte vi hem och promenerade en liten sväng. Sen satte jag mig framför tv:n. Kände att jag behövde nåt som inte krävde så mycket tankeverksamhet. Det var sååå skönt att känna att det inte spelade nån roll om jag slumrade till. Så har jag inte känt på evigheter...typ inte sen  vi köpte huset för 2,5 år sen.

Jag vaknade till efter typ en timme av att någon slickade mig i ansiktet...eller rättare sagt; SLAFSADE mig i ansiktet. Eddan tyckte väl att jag blivit lite för tråkig och tyckte att jag skulle hitta på nåt roligare än att sova i soffan. Men det var alldeles för skönt för att jag skulle kliva upp så jag somnade om.
Vaknade igen och såg att klockan var 20.20!!!!
Men vafan, tänkte jag, varför ska jag sätta igång med nåt nu? Jag går och lägger mig! Sagt och gjort.
Gick ut med Eddie en sista gång och gjorde kvällsbestyren.
Men gissa vad?!? --> Filmen som jag tjatat så länge om att få se igen gick på 3:an! En andra chans med Nicholas Cage och Téa Leoni. JIPPIE!!
Somnade sött lagom till att eftertexten börjat rulla.

Vaknade med ett ryck kl. 04.45, av att Eddie skällde som en galning. Han lugnade inte ner sig så jag kastade på mig några kläder och gick ner. Då såg jag att det stod någon utanför dörren. Blev så jävla rädd, tills personen tryckte ansiktet mot rutan på dörren. DET VAR TOMMY! Så glad var det länge sen jag blev :-D.

Efter sjusovar-fredagen har jag kommit upp redan vid nio och gått på promenad med Eddie. Så skönt att göra bort det innan man äter frukost och innan det blir för varmt ute. Idag har jag också plockat röda vinbär. Ska ge 10 liter till mamma idag när vi ska dit och äta middag. Vi har en sjukt stor vinbärsbuske och det är heeelt omöjligt att vi kommer kunna plocka allt själva. Dessutom upptäckte jag idag att ett litet körsbärsträd växer mitt i busken. Måste försöka få ut det och plantera om det på något vis.

Nä, nu blir det flygande Jakob hos mor och far! MUMS!

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0