Målning och höklippning

Sedan i måndags, då jag klev upp kl 10, har jag ställt väckaren på 8 och tagit en morgonpromenad. Eddie som alltid är morgontrött -om han inte vaknat först själv, har trött viftat på svansen och sedan blivit överlycklig (om han kunde bli mer lycklig än han redan var) när jag plockat fram kopplet. Såå skönt att komma igång tidigt och sedan äta frukost. Fast, det är rätt skönt med sovmorgon också...men det kan man ta på helgerna.

Idag och igår har min kära pappa varit här och hjälpt mig att måla huset. Igår var det riktigt härligt väder - sol hela dagen! Idag var det däremot inte lika fint. Började regna som tusan på eftermiddagen, så vi gav upp.
Jag har också hunnit med att passa Vickan idag. Det är ju inte så mycket "passning" nu längre, men hon har i alla fall varit här och vi var ute och gick med Eddan, åt glass och såg på film.
Barn är ju för söta ibland. När Victoria nyss sagt hejdå till sin mamma och hon höll på att ta av sig skorna i vår hall så säger hon att: "För någon dag sen var jag jätteledsen för något....jag minns inte för vad, men efter ett tag vart jag ledsen för att jag saknade dig så mycket"
Gissa om man blir glad då!

I förrgår kom Tompa hem med den äldsta gräsklippare jag sett. Vi skulle äntligen klippa vår lägda till gräsmatta! Det lustiga är att på en del av tomten har gräset (läs: ogräset) växt sig knähögt, medan på andra delen av tomten har det inte växt något alls. Att det överhuvudtaget växer något alls på torkad lera...

Imorgon ska jag och Eddan ut på kanot-tur. Det är tre tjejer ur min gymnasieklass (+ jag) som ska upp till Norrflärke och paddla kanot. Det blir trevligt. Hoppas på fint väder bara. Eddie lär vara halvdöd imorgonkväll så mycket som han kommer få simma och springa. Tur att han älskar det :-).

På lördag ska jag vara funktionär på ett jaktprov. Skoj, men blir en tidig morgon. Samling kl 7.00 i Tvärlandsböle som ligger, ja just det, mitt ute i bushen. Åker hemifrån 6.00.

Nu är det natti-natti. Måste ladda upp kroppen lite inför morgondagen.

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0