Vita fräknar och gröna fingrar

Pappa och jag har hållit på med att måla huset klart. Vårt hus är grå-grönt med vita knutar och när man målar ett stort objekt kan jag lova att man inte är så lite kladdig efteråt.
Själv har jag fått fräknar i en kulör jag aldrig skulle haft i något annat sammanhang. Mina fingrar är gröna, men inte för att jag och växter kommer så bra överrens. Det är tur att det är vattenbaserad färg - både lätt att tvätta bort och miljövänlig.

Det är i alla fall bara en sida kvar att måla + takkupan. Det är inte lika brådis med den sista sidan. De sidor vi redan målat var mer bråttom eftersom vi hoppas på att få hit matjord någon gång under veckan så att vi äntligen kan så gräs!

Ikväll är det städ. Imorgon också.

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0