En ny vecka

Helgerna går så fort att man inte hinner vara ledig. Låter lite konstigt men, jo, det är så det känns.
Nu är det måndag igen och jag har faktiskt varit ledig idag :-D. Vi håller på med titan på skolan och arbetet vi gör nu ska vara klart imorgon och jag har hunnit så långt att jag inte behövde åka upp idag. Åker imorgon istället eftersom vi ändå har föreläsning då.
Jag är ledig på fredag också, ha ha, helt otroligt vad veckan kommer gå fort! Så´n här lyxvecka har jag inte ofta, så det är bara att njuta innan det tar slut.

Idag fyller Tommys brorsa Nicklas 28 år. Vi ska snart gå ner dit och käka tårta - mumma! Han sa att vi inte behövde äta nån middag innan för det fanns så mycket smörgåstårta. Sånt gillar vi ;-).

Jag har varit i huset med Nicklas hela dagen och jag kom att tänka på en sak.
Nicklas säger alltid att Tommy är så seg å trögstartad, att han hinner så lite och att han går och lägger sig för tidigt. Att han istället borde vara kvar i huset till sena natten så att han ska hinna mera. Jag brukar bli så irriterad på det, men då har jag också hört att när någon annan pratar med Nille om Tompas å mitt hus, så berömmer han Tommy så himla mycket.
Att det är helt fantastiskt att han gjort allt själv och att det gått så fort! Det är lite lustigt med människor att man inte kan säga det direkt till den personen som förtjänar berömmet och kanske behöver det.
Å andra sidan kan jag tänka mig att Nilles ord till Tompa ibland sporrat honom att vara kvar och jobba lite längre och hårdare. Det är ju bra. I alla fall ur renoveringssynpunkt. Kanske inte ur förhållandesynpunkt :-/.

Nä fy, vad jag pladdrar....det värsta är att jag hade kunnat hålla på ett bra tag till :-P. Det är det som jag och min lillebror Markus är så bra på. Tänka på en massa saker och vrida och vända dem ut och in... hi hi.
Jag kan förstå om det inte alltid är så uppskattat. Då är det ju tur att han och jag kan surra med varandra

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0