Nytt år

2007 -ett nytt fräscht år med många möjligheter. Jag ser så fram emot att flytta in i vårt totalrenoverade hus. Det dröjer nog inte länge nu. Måste bara, än en gång, berömma Tompa för allt slit. Efter jobbet, sena kvällar, helg som vardag har han varit där och hamrat, dragit golvvärme, ny el, nytt avlopp, nya vattenledningar, rivit väggar och reglat upp nya, bytt alla fönster och dörrar, isolerat, dränerat, brädslagit fasaden, bytt tak, satt hängrännor och mycket mer....det är bara helt otroligt hur händig han är :-)!

Världens bästa karl!!

Så klart har jag också varit där och knåpat och hamrat, men mycket av min tid har gått åt till att pendla till ume å tillbaka, ta hand om Eddie, handla, städa, laga mat mm. Det hade inte gått på något annat sätt. Men snart är det färdigt!!
Har börjat måla på övervåningen nu åxå. Ska bara läggas golv och måla taken klart. Sen ska det in skjutgarderober.
Vi satt och kollade igenom korten vi tog förra sommaren (2005) och då insåg vi verkligen hur mycket vi gjort. Det är klart man visste att det var mycket, men man glömmer fort detaljer.
Det värsta vi gjort, tror jag måste vara när vi grävde ur hela källaren. Bilade först bort all betong och sedan skottade bort 20 cm lera (gammal sjöbotten :-S ) för att kunna isolera och lägga golvvärme -och sedan gjuta över alltihopa igen....puuhh. Skööönt att det är gjort.

Nä, som sagt....2007 blir nog ett helt underbart år. Ska bli så härligt att kunna ägna oss åt varandra lite mera. Blev alldeles för lite tid till det under 2006.

Den 27:e ska Eddan ögonlysas. Nervöst...jag tror inte att jag egentligen har något att vara nervös över, men det är man väl alltid när ens "barn" ska göra något. För det är så det är...att en hund kan betyda så otroligt mycket.

Nu ska jag lufsa iväg och borsta tänderna och sen gå ut med Eddie innan vi nattar. Har varit en lång dag i huset.

Kramar till alla!

Innan renovering





Efter renovering -utvändigt (från 2005, nu har vi balkong uppe och altan nere också)




Vårt nya badrum

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0