Ny vecka

Så var det återigen en ny vecka.... Nu har jag bara två veckor kvar att jobba. Det är skönt att tiden gått rätt fort när det gäller jobbet. Men trist när man tänker på att sommaren snart är slut.
Jag hoppas i alla falll på att det blir stråååålande väder de tre veckor jag har ledigt innan skolan börjar igen.

I helgen har jag varit ensam hemma, eller, Eddan å jag har varit hemma. Tompa var på Ulvödagarna och blev dränkt i regnet. Det verkade som att han haft skoj fastän solen inte sken på dem.

Idag ska han och två grabbar till åka ner till Rättvik på bil-vecka. Fast....de ska åka ner med en husbuss som Danne (en av de andra grabbarna) rår om. Det är nåt krångel med den just nu och får de inte igång den idag, så måste de, så klart, åka när den fungerar. Hoppas, hoppas att den inte startar idag.
Jag vill vill vill ha Tompa hemma en dag till! Det är så trist när han är borta! Det är så klart skönt att få lite tid för sig själv och hinna sakna honom lite, men nu har jag ju gjort det i helgen och det räcker, tycker jag.
Men, jag vet ju att han gärna vill åka och då vill jag också att han ska fara, men jag saknar honom ändå...det hjälps inte.

Igår var jag, Vickan, Sussi och Eddan ute i skogen och plockade blåbär och grillade. Så mysigt! Eddie tyckte också att det var härligt att vara ute på ett ställe vi inte varit på förut. Vi gick upp på stranneberget och där grillade vi till en helt storslagen utsikt. Eddie hann bada i en härlig gegg-pöl - sååå nice! Tur att han torkar fort. Fick inte ihop så där jättemycket blåbär, men i alla fall så att det räcker till gröten i några veckor.
Jag vill så gärna ut och plocka hallon, men det är som att vädret och tiden inte räcker till. Men när jag slutat jobba - då!

Eddie och jag ska iaf ut och springa idag och imorgon. På onsdag ska vi fira mammas födelsedag och på torsdag ska Eddan å jag iväg å träna med de andra i hundgruppen. Det känns verkligen kul för det var några veckor sen vi hade möjlighet att vara med. Vi håller oss sysselsatta medans husse är borta. 

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0