Rätt dag idag

Idag får jag äntligen klippa mig! Den här veckan har seeegat sig fram och jag tror faktiskt att det har lite att göra med att jag väntat hela veckan på att få kapa bort en bit av håret.
Idag behöver jag inte göra bort mig, för den här gången vet jag att jag är där på rätt dag.

Igår var vi på teater. Mina föräldrar och min farmor och farfar, Tompas föräldrar, syskon och mormor och morfar och Hanna. Förra året var vi på samma ställe (Gullvik) och såg en föreställning med samma skådespelare. Den föreställningen var mycket bättre än årets. Ska jag vara ärlig var jag faktiskt besviken när jag gick därifrån igår.
Det var ju inte dåligt, men de satte ribban så högt förra året.

Efter teatern sprang jag runt sjön med Eddan. Snacka om bromskloss!! Jag fick verkligen DRA honom runt.
Inte nog med att man ska springa själv... Det lustigaste är ändå att jag vet att om han hade varit lös hade han varit före, i stort sett, hela tiden. Är väl inte tillräckligt kul att inte få springa och skvätta som man vill ;-).

Sen tyckte jag att jag var så duktig som orkade dammsuga hela huset och tvätta en tvättmaskin fast klockan var så mycket och jag skulle jobba idag.

Ikväll ska jag ut med Emma. Hon åker upp till Lule på söndag eller måndag. Vi sitter hemma hos mig och dricker vin och har det lite mysigt innan vi drar in på Olles. Imorgon har jag bestämt att jag ska sova länge. Om inte Vickan och Susanne skulle gå på Stranneberget då. För i så fall ska Eddan å jag följa med och plocka blåbär med dem.

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0