Helg med tjejerna

Har haft en helt fantastisk helg! Linda och Maria har varit här och hälsat på. I fredags gick vi på stan, fikade, shoppade, lagade supergod mat, drack te och bara mös. Det är inte så ofta jag är på stan och att ha så härligt sällskap som ger smakråd och bara förgyller dagen är hur kul som helst. Vi shoppade nog alla mer än vad vi tänkt..

Kl. 7.40 igårmorse satte vi oss i bilen och körde till farmor och farfar för att baka tunnbröd och tjockkakor. Farmor tyckte nog att det var lika roligt som vi. Fikade gjorde vi också och jag tror att Maria och Linda fikade lite för mycket, för när vi skulle äta blöte - min favvorätt - var de fortfarande ganska mätta. Jag som visste vad som väntade höll igen i fikapausen för att kunna få i mig så mycket mat som möjligt :-).
Vi åkte i alla fall från Västanbäck med tre stora papperskassar med bröd. Och farmor vägrade låta oss betala för det....jag undrar var jag fått envisheten från...

När vi kom hem igen var vi så trötta att vi var tvungna att ta en liten tupplur. Sen duschade vi och gjorde oss i ordning för en utekväll. Tyvärr var kön oändlig när vi väl kom ut. Köade i ca 40 minuter. Tur att det var värt det för vi hade jättekul på O´Learys. Gick på "nachspiele" efteråt också. För er som inte vet så betyder det efterfest på norska :-).

I morse var jag rätt hes efter att ha pratat så högt på krogen + att jag nog börjar bli lite förkyld. Får hoppas att det går över fort. Vi hann med en lång promenad i höstsolen innan jag skjutsade tjejerna till bussen också. Är verkligen så tacksam för att jag har så fina vänner! Kommer bli så tomt när vi slutar skolan. Skingras åt alla håll....

Men man vet aldrig, vi kanske tillslut hamnar närmare varandra än vad vi kunnat tro...

Tack tjejer för en härlig helg!!


Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0