Livet...

...är inte alltid lätt. Det är nog inte heller meningen att det ska vara det. Det är bara så jobbigt när man inser det. Jag läste en gång att "Livet är en skola, där vi alla går. Ibland så får vi läxor, som vi ej förstår" och det stämmer verkligen. Varför, varför ska det var sååå svårt ibland? Kan någon svara på det?

Kan inte någon bara tala om för mig hur och vad man ska göra? Det hade varit så enkelt om man var tvungen att göra som någon annan sa. Nu är det ju inte så det fungerar och det gör mig galen!

Ibland känns livet som en stor labyrint, det är så svårt att hitta rätt väg...och hur vet man att det är den rätta vägen?
Svaret är enkelt, men svårt att göra: man måste chansa. Det är omöjligt att veta vad som egentligen är det rätta valet - den rätta vägen att ta. Och hey, "det rätta" är ju relativt...det beror på vem som avgör det.
Det är inte säkert att vi hittar fram till det slutmål man hade i början, målet kan ju ändras med tiden. Det kanske inte gör saken så mycket enkare...

image42

Jag vet inte om det är någon annan som håller med...eller ens förstår hur jag menar. Men det kvittar egentligen, man måste ju i alla fall bestämma själv över sitt liv och hur det ska vara. Men ibland är det tungt...

Ta hand om er och var egoister ibland...det var en väldigt klok människa som sa det till mig!


Kommentarer
Postat av: Britta

Å vad jag fattar vad du menar!
Det är ju det som är så jobbigt.... att livet är hårt.
fast då uppskattar man ju nerförsbacken sen då den kommer. för det gör den...
Livet består ju hela tiden av val och möjligheter. Jag måste snart göra ett jättestort..
Fn vilken ångest..
Man har ju en bild av hur livet ska se ut... typ en femårsplan.
Men troligtvis blir det ju inte så.... det kan bli bättre eller sämre eller annorlunda..
Men tänk vad tråkigt om vi visste att den här femårsplanen gäller.. xdet kommer att bli såhär.
man skulle nog känna sig ganska fast å omyndig.
jag vill veta svaret innan jag gör valet.
Kan någon säga bu eller bä.
Kram kram

2007-09-26 @ 23:20:22

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0