Skolstart

Imorgon börjar jag pendla igen. Känns faktiskt sååå j***a jobbigt! En MASSA tid går åt till att sitta på bussen. Jag har redan pendlat i två år och det har inte varit några problem egentligen - trots att vi har hund (som första året jag pendlade var en liten valp), har totalrenoverat ett hus under tiden och samtidigt haft en lägenhet att ta hand om.
Dessutom går det åt pengar till den där bussen också.
Det är ju skönt att jag i alla fall (förhoppningsvis) bara behöver pendla till november, för då börjar vår praktik. Den håller dessutom i sig ända till maj!! Ska bli KUL!

Trots att det känns jobbigt att börja pendla, känns det verkligen kul att börja skolan eftersom jag då får träffa alla söta vänner! Känns helt ofattbart och konstigt att vi inte kommer träffas så mycket under året...och sedan nästan inte alls.
Inget att deppa över nu, får ta det som det kommer.

Nästa helg är det dansmaran! Har längtat såå och det ska bli himla kul...!

Igår var jag och Eddan iväg på en träningsdag med Helena med Eros och Maria och hennes Chili och Frodo.
Det blev en jättehärlig dag med sol, snack och apporteringsträning. Eddan avslutade dagen med att göra matte så nöjd. Hämtade in tre apporter efter varandra, från ett fält vi lagt ut, och han hade säkert hämtat fler, men jag kände att det var lika bra att bryta när det gick så bra. Annars brukar han vara lite ovillig att komma in med dummiesarna direkt, men det gick jättebra!
Vi såg björnbajs på stället vi var på, men det var gammalt så den hade nog inte lufsat förbi under veckan, utan längre tillbaka. Har aldrig sett bajs från en björn förut...såg mest ut som brunt sågspån :-).

Idag kommer bubben hem. Ska bli mysigt att få kramas lite.

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0