Härliga höst!

Att dagen får fler mörka timmar och färre ljusa den här tiden på året är väl inte det som är det bästa med hösten.
Däremot när solen skiner och fortfarande värmer lite i den kyliga luften. Löven skiftar färg och faller till marken, lingonen lyser röda i skogen och älgjakten börjar. Stjärnklara kvällar, regniga dagar då man myser inne (efter att man gått med hunden i regnkläder och mörker..) och skogen, skogen, skogen (lika härlig alla dagar)!
Säga vad man vill, men det är något speciellt med denna årstid. Inomhus tänds en massa ljus och det älskar jag!
 
Sedan finns det en del saker som inte är så smickrande med hösten. T.ex. svamparnas stank (ni vet de där som ser ut som spya eller bajs i en äcklig hög), mörkret längre fram på hösten (ok, lite mörkt måste det ju vara om man ska tända ljus, men inte heeeela dagarna), de vackra (jävla) löven som blåser in av vinddraget när man öppnar dörren, likaså med de små fröna från lövträden, regn (mysigt, men när det regnat några dagar i sträck och marken inte suger åt sig vattnet som på sommaren, blir det tjaskigt ute och inne blir det grusigt. Inte heller så kul med regn när man cyklar till jobbet), dåliga vägar som bli ännu sämre, smutsig bil (de två sista också en följdfaktor av regnet).

Lite såhär är det ju egentligen med alla årstider, de har sina för -och nackdelar, men de sista åren har inte sommaren varit sig lik och inte vintern heller för den delen. Hösten däremot, den kan man lita på!!

Igår var vi på en mycket trevlig middag hos svärföräldrarna där även mina föräldrar och H´s föräldrar var bjudna.
8 trevliga människor runt ett och samma bord, det kan bara inte bli fel :-). När man dessutom får gudomlig mat så är man nästan i paradiset.

Idag sov vi ut och klev inte upp förrän 11.20. Det var länge sen för min del! Skönt var det också. Igår var jag ringsekreterare på Goldenklubbens inofficiella utställning så då blev det inte någon sovmorgon.
Efter att vi ätit frukost, knallade E och jag iväg till mitt extraknäck (läs:vill-inte-göra-för-jag-är-less-jobb) medan T klippte gräset.
Har inte hunnit mer idag och det känns faktiskt skönt. Man behöver inte vara effektiv hela tiden!

I fredags kom Britta hit och drack te och pratade. Det kändes som att vi behövde lite surr-tid. Jag har inte riktigt hunnit vänja mig vid att hon flyttat tillbaka och att man kan träffa henne nästan när som helst nu.
Men snart så kanske hon rentav måste låsa dörren och gömma telefonen för att slippa mig :-P.


Eddan har tråkigt när jag städar på firman



Världens finaste i höstskogen



Ett jätteblåbär?



Nu blir det till att ladda för en ny vecka.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Men vad har du för mail? :) kram

2008-09-01 @ 08:00:12
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0