Ett år till på nacken

Så var då 2008 snart till ända. Jag tror jag börjar bli gammal för det känns som om åren går fortare och fortare. Kanske är det just det de gör?
När jag var liten kändes det som om åren var dubbelt så långa som de är nu. Somrarna kändes som en evighet och jularna varade i flera veckor. När jag var mindre levde jag i nuet. Idag är det antingen gårdagen som ältas eller morgondagen det stressas inför. Jag brukar inte ge något nyårslöfte men i år ska jag försöka öppna ögonen och se vad som pågår omkring mig idag, just nu.

Fast det kanske är just så här det är att vara vuxen? Jag trodde det skulle vara roligare än vad det är! Jag minns att när jag var i 12-13-års åldern så längtade jag tills jag skulle bli 15, för då, då var man stor! När jag så fyllde 15 och fick köra moppe så ville jag inte alls ha en moped och jag kände mig heller inte så stor. Jag längtade i stället tills den dagen jag skulle fylla 18. Då blev man myndig och fick bestämma över sig själv och dessutom fick man ta körkort och komma in på krogen (nåja, vissa iaf).
18 år fyllda och inte kände jag mig äldre! Men när man fyllde 20 då, och fick gå på systemet? Kände mig fortfarande som samma lilla tjej.
Det är nog inte förrän nu jag tänker på mig själv som vuxen. Jag vet inte om det är VAD man gör eller HUR LÄNGE man gjort något som ger en känslan av att man inte längre är "liten".

Ja, som sagt är jag allt lite "yr i bollen" - ha ha ha!

Jag befinner mig just nu i s.k. "målarpaus". Detta innebär att jag väntar på att taket jag just målat håller på att torka och att om ca. tre timmar kan jag måla det igen. Det är toa-taket som målas om. Vi har haft det vitlaserat tidigare men ända från början har vi egentligen velat ha det vitmålat, men inte förrän nu har det blivit något av det snacket. Mamma och pappa renoverade sitt badrum tidigare i år och de fick en burk med takfärg över så egentligen hade det inte blivit något av ommålningen om det inte vore för dem heller...

T har börjat med ett nytt projekt som han är mitt uppe i. Platt-tv:n håller just nu på att bli insänkt i väggen. Eller rättare sagt håller väggen på att växa upp jämns med tv:n.
I lördags blev det tal om detta och redan dagen efter var vi iväg och köpte reglar och gipsskivor och liknande som behövs. I natt var jag inte alltför glad över detta projekt då jag försökte sova samtidigt som T på nedervåningen bullrade, hamrade, slipade, borrade och skruvade. Men bra blir det!
Alla högtalare blir också insänkta. Liksom receivern, boxern och laptopen. Dessutom får vi dvd - och cd-förvaring i väggen också. Blir toppen!

Jag har känt mig så irriterad hela dagen. Tycker att jag har fler och fler sådana dagar. Jag vill inte vara sådan! Det är inte jag. Hoppas det går över.

I morgon blir det ett lugnt nyårsfirande för oss. Förmodligen blir det vi två (tre med Eddan så klart), men kanske kommer H och N och kikar in. Vi får se. Hade varit trevligt med en tv på väggen igen. Iofs har vi en uppe i sovrummet men det är inte lika trevligt att ta med gäster dit upp.

Britta och jag har äntligen fått tummen ur och ska rida i morgonbitti. Blir härligt! Hoppas på sol.

Önskar alla ett GOTT NYTT ÅR och ett fantastiskt 2009!

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0