Om två timmar..

...är det exakt en vecka sedan jag skrev något här sist. Dagarna går så fort att man knappt hinner med. Vart tar livet vägen? Just nu känns det nästan som att jag lever för att jobba. Men det är ju inte så det ska vara - man ska ju jobba för att leva! Nåja, jag vet att innan jul brukar det vara ungefär så här i mitt yrke. Fast redan verkar det som att det blir hektiskt efter jul också.

I fredags blev det dans för min del. Johanna från buggkursen och min kära vän Linn hängde med och vi hade väldigt trevligt!
Det var så härligt att träffa L igen! Hon är en sådan raring och jag ser fram emot nästa gång vi träffas. Det blir inte så ofta nu för tiden, men den 29:e blir det fika med gamla gänget hos Malin :-D.
Ibland kan jag längta tillbaka till tiden då man var runt 15. Fritiden ägnades åt fotboll och vänner. Vad skoj vi hade. Gänget och jag. Å andra sidan var det ganska krävande att vara tonåring. Man visste inte riktigt vem man var och vad man tyckte eller hur man borde bete sig. Den man blev har mycket att göra med vilka man umgicks med under den tiden tror jag. Man är så påverkbar. Vilken tur att jag umgicks med så härliga människor!
Hmm... det där var inget jag tänkt skriva men där ser man vad tankarna vandrar ibland.

Vilket fantastiskt väder det var i lördags! Det var länge sedan solen sken på en blå himmel. Eddan och jag gick till skidspåret på andra sidan sjön men det var inte uppkört där som jag trott. Vi traskade på ändå och det var tungt kan jag säga! Ca 3 dm djup snö i 3 km. Jag var helt svettig innan vi kommit runt. E kämpade på också, mest på sidan av spåret :-).

Kvällen spenderades på julbord. Gott, men jag tycker det är så mycket "klägg" på allt. Måste det vara ett ton majonnäs på äggen? Mätt blev jag iaf och sedan åkte vi till T´s mormor och morfar och umgicks. Mysigt.

Igår åt vi middag hos mor och far (nice att inte behöva laga middag igen) och såg på film. Jag hade ont i huvudet hela dagen och när vi kom hem igårkväll visade det sig att jag hade feber.
Känns bättre idag och jag stannade inte hemma från jobbet utan klev snällt upp i morse. Mamma fick dock slåss med Britta idag. Hoppas jag kan vara med på onsdag.

Nu äntligen blir det middag! T kommer hem snart. Jag har gjort pasta m kycklingfilé, soltorkade tomater, rödlök, vattenkastanjer och en slags sås. Man blandar ihop allt och stoppar in det i ugnen ett tag. Det blir mycket gott. Tack för receptet Markus och Emelie!





Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0