Mysig helg

Malå, lilla Malå. Ett gulligt litet samhälle med trevliga människor! Det finaste stället i hela Malå hade Emma och hennes familj - så vackert! Helt ensamma vid en stor strand. Otroligt charmigt.
Man glömmer dock fort hur mycket mygg det är längre in i landet! Jag har myggbett ÖVERALLT! Jag fattar inte hur de små rackarna kommer åt när man har kläder på sig.
I natt har jag kliat som besatt på mina stackars ben och fötter. Aj aj aj. Det är tur att man vet att det går över. Hoppas på att det inte blir alltför mycket sårskorpor bara.

Det var länge sen jag var vaken så länge som i helgen (två dagar på raken). Kyliga kvällar och lite sömn leder till - just det - förkylning.
I morse när jag vaknade hade jag ont i halsen. Det känns dock som att det inte är någon allvarligare släng jag fått. Det blir nog inte värre än vad det är nu. Och det var värt det! :-D
Vi har haft supermysigt! Det enda som inte gick som beräknat var vädret. Solen värmde gott på fredagen när vi kom fram, men lördag och söndag var det molnigt. Vi slapp i alla fall regn och det är värt mycket!
Emma hade inte berättat för Maria och mig att det alltid brukar ösa ner på MVM.

En del av helgens behållning var Emmas små syskonbarn! Charmigare ungar tror jag inte att jag träffat på! Fick mig många goda skratt och ett värdefullt tips också från lilla Maja ;-). Tipset gällde badning och mer än så får ni inte veta :-P.


Det finns mer toppengrejer att berätta om helgens tripp, men jag orkar inte skriva om allt. Jag sammanfattar det med några ord:
  • GOOOOOD mat (förutom lördagen då Emma fick en pizza med osmält ost och Marias simmade i bea-sås)
  • Våfflaaaaaan (Emmas kompis Lunsan som underhöll en del i helgen)
  • Rensafari (Vi åkte några mil för att få syn på renar och tillslut lyckdes vi - Maria var i extas :-D)
  • Kalla fötter (Husvagnen var väldigt kall när vi gick och la oss, men med lite kramar blev det genast bättre)
  • Gulliga föräldrar (Emmas mamma och pappa var väldigt rara)
  • Öltält (blev en del öl)
  • Souvas (jättegod renskav i pitabröd med sallad och dressing. Jag köpte en båda dagarna)
  • Bussresa (billigt att vara ungdom :-P. Men drygt att sitta på en buss i flera timmar - men som sagt, det var värt det)
  • Chockerande renhistorier (Emma nästan drev Maria till att köra av vägen - så intressant var det!)
Det får räcka för idag. Ska försöka lägga upp bilder senare i veckan.

På onsdag börjar dansbandsveckan i Gräsmyr. Har inte löst bilfrågan än så jag har ingen aning om det blir något för mig :-(. Det återstår att se..

Idag har jag och mamma varit på rean och shoppat lite. Blev en del - kläder är kul :-D!
Snart ska jag göra mig klar för middag. Vi ska äta på restaurang med några andra par och sedan går vi nog och lyssnar en sväng på gratisspelning i Hamnparken.
Blir nog inte så sent för jag känner mig lite sliten och så jobbar jag ju imorrn.


Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0