Skoj!

Har hittat en barndomskompis blogg och jag har ägnat nästan hela kvällen åt att läsa den. En massa skratt och fniss blev det! Hon har, som alltid, en massa egna uttryck för sig :-D.
Nu, Malin kommer jag läsa varje (nåja, nästan) dag! Sä hall dä te schinnä´!
Världens sötaste lilla tjej har hon i alla fall.

I övrigt har det varit törrt idag. Har inget skoj alls att komma med. Har jobbat och när jag kom hem hade T faktiskt lagat middag - då blev jag glad :-D!
Köttfärssås och pasta blev det. Han har även varit så duktig att han städat garaget idag.
Appropå det - någon som vill ha en träningsmaskin? Vi har kommit på att vi inte kommer änvända den. Fick den av mamma och pappa när DE insett att de inte behövde den.... Så, varsågod!

Efter middagen hämtade Kattis upp mig (eftersom vi FORTFARANDE inte har någon köpare på båten :-( ) och så åkte vi till träningen som vi för dagen hade hand om. Det var inte särskilt många där så mina övningar gick inte riktigt att genomföra. Men det gick bra ändå, väldigt avslappnat och trevligt.
Det enda som inte var särskilt skoj var att två hanhundar rök ihop och det kan gå illa! Det lät som tur var, mer än vad det var.
Känns skönt att jag inte sett några som helst tendenser på att Eddan är en bråkstake. Han trippar iväg innan det någonsin kommer till det stadiet. Men man vet aldrig, det beror ju på den andra hunden också och vad det är för typ.

T är hos en kompis och de ska nog ut ikväll. Fira semestern.
Han hade rakat sig idag (brukar oftast ha skäggstubb - jag klagar inte, tycker att det är fint, men ack så stickigt!) och det var mysigt att kramas lite innan träningen.

Mera bilder;


Maria och Jag



Green eyes (soon: Green-eyes-in-L.A.)



Sötisar!



Vem är starkast tror ni?



Jag har ingen aning om vad detta betyder..


...men det verkade resultera i detta. Jag undrar förresten vad som hänt med Eijes finger..
kanske monstret varit där och naggat lite?



Eller var det Lunsan som var hungrig? Ser nästan så ut!


Maria försvann helt plötsligt och vi blev inte förvånade när vi hittade henne här.
Hon tog en powernap!



Nästan hela söndagen ägnades åt rensafari med Maria vid ratten.



Emma berättade så chockerande renhistorier att Maria höll på att köra av vägen
(det i sin tur blev sedan väldigt roligt).



Tillslut fick vi se  de fula rackarna. Lyckan var total för Maria!



En van ren-skådare.



När vi åkt runt hela bygden och var på väg hem låg de bara där - de tre största
renarna jag sett!



Emma-mormorn



Ännu en vacker vy!


Nu får det räcka!
Sängen väntar för jag var trött som tusan i morse.

God natt och sov gott alla rara!








Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0