Båtj<*^el

Premiärturen började superbra med härligt väder, trevligt sällskap (H och N) och EN FUNGERANDE BÅT.
Vi åkte en tur ut till H's föräldrar och när T tutade slutade båten ladda... Det gick dock att fixa när vi kom fram till T's föräldrar, det var bara en kabel som T glömt sätta tillbaka när han fixade med något annat.

Vi åt middag, solade och Eddan badade. När vi sedan skulle hem hann vi inte långt innan oljetrycket sjönk...vad det innebär har jag ingen aning om, men båten gick inte att köra iaf. Vi blev bogserade in till land igen.
Typiskt. Nu kommer jag tänka att samma sak kommer hända när vi är ute nästa gång - när nu det blir.
Idag ska de ta upp motorn ur båten och köra den till D's verkstad och fixa den.
Hur lång tid det tar att få den klar beror på om delarna tar lång tid att få och så klart om all skruvning flyter på..
Det återstår att se...

Tråkig vecka kommer det bli iaf eftersom det blir meka med båten för hela slanten. Dödstrist att vi inte har någon bil så att Eddan å jag kan ta oss någonstans under tiden.
Men på fredag åker ju jag och Maria till Malå, det blir skoj!


Eddan på båten


Tommy rattar båten


Eddan och "dagrastaren" ;-)


Härlig frilla i vinddraget :-)

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0