Minnen

Att dofter/lukter kan få en att minnas så detaljerade saker. Det är fascinerande! Jag och E gick över ett hygge på en stig med en massa varm sand. Alldeles efter gick vi genom en tallmo på en barrig stig.
Som det luktade på de två ställena, luktade det när vi var på väg till badstranden när jag var liten. Vi gick alltid genom skogen för att komma till badet och på olika delar av vägen var det sand, barr och en massa myror :-).
Jag kommer ihåg att vi alltid hade med oss fika i kylbagen och att vi badade hela dagen.
Mellan varven matade vi fiskarna med mariekex eller grävde ner oss i blöt sand i vattenbrynet. Det var tider det :-D!

Under mina promenader tänker jag mycket (det gör jag iofs annars också, men jag tänker allra bäst när jag går i skogen där det är tyst och lugnt) och här är en del av det jag kom fram till idag:

Jag vill:
  • Ha långt hår
  • Gå scrapbook-kurs
  • Göra Eddie till en liten valp igen och börja om (lättare eftersom jag nu vet hur hård han är ;-))
  • Ha en alldeles egen bil så jag slipper höra att T vill ha en Mustang. Dessutom kan jag köpa bur eller galler till bagaget då eftersom jag vet att bilen inte blir utbytt så snabbt och jag isf lagt ut pengar på det i onödan.
  • Vinna pengar. Jag vet att pengar inte gör en lyckligare, men det underlättar! Nej, men skämt åsido, för att jag ska kunna ha en egen bil och köpa bur till, krävs det nog en summa vinstpengar. :-P
  • Lära mig snobbsport
  • Kunna starta på jaktprov
  • Ta jägarlicens
  • Få ordning på ryggen och svanken. För att detta ska bli verklighet, måste jag nog gå till en naprapat...det är på G, jag lovar!
  • Ha en inkomst = ha ett jobb (som jag f.ö. trivs med)
  • Ha en ny garderob (och då menar jag innehållet.) Ni ser - vinstpengar krävs även här!
  • Gå ner några kilo -inte många, bara lagom.
  • Spela fotboll -för att detta ska gå måste jag;
  • Vara i topptrim (kommer nog aldrig hända igen, men drömma går ju alltid)
  • Lära mig att bugga (och bli duktig)!
  • Hinna dansa i sommar
  • Kunna stanna tiden ibland vid akuta tillfällen, men endast då!
  • Att alla jag bryr mig om får må bra
  • Kunna bry mig mindre om omgivningen och bara göra som jag vill och känner -->
  • Lyssna mer på mig själv

Ja, det var en del, ser ni! Det finns säkert (läs:alldeles garanterat) en massa mer saker som kan läggas till på den listan, men det får jag ta när jag funderat lite till.
Jag är rätt ytlig märker jag när jag läser igenom vad jag skrivit...trist, men så kanske det är!?

Ikväll blir det middag hos mor och far. T ska hjälpa dem med badrummet. Jag funderar på om jag och E ska åka till Bredånger eller om jag ska följa mamma på Hägglundsjoggen. Vi får se vad det blir...

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0