Onsdag

Gud vad härligt att vakna och se att det är sol -idag igen :-D! Det blåser visserligen lite idag, men det är sådant man får ta. Det skulle fått regna lite på nätterna så att det inte blir alldeles för torrt.... Men det är ju så med vädret att man inte kan bestämma hur det ska vara.

Igår var jag på möte till kl. 21. Vi har förberett allt nu så på söndag är det bara att sätta igång att bygga tält på morgonen och sedan låta allt flyta på. När jag kom hem höll Tompa på med båten så jag bytte om och satte igång jag med.
Min uppgift blev att slipa för att vi sedan ska kunna måla den nedre delen.
Det är tydligen för att skydda den mot alger och vatten.

Jag har lite dåligt samvete för att jag sitter här och inte är ute i skogen med Eddan nu. Det är skönast att göra bort det tidigt och dessutom har det inte hunnit bli lika varmt om man beger sig iväg tidigare. Nåja, jag ska snart ta på mig dojjorna och gå ut.

Jag har några uppdrag att göra för SSRK idag. Jag ska köpa ett partytält (som tydligen är som ett dragspel?), fixa domarpresenter och köpa lakan att ha på borden på söndag.

Jag vill spela fotboll! Det är ju så kul, men som det är nu hade jag nog inte hunnit med det också. Fast efter att utställningen är bortgjord så kommer det vara mer tid över. Den tiden bör jag nog lägga på E´s passivitetsträning. Hmm..varför har dygnet bara 24 timmar? Eller kunde inte veckan ha tre helgdagar? Typiskt att man inte kan göra något för att ändra det.

Så här såg jag ut efter slipningen igår :-).


Det ser ut som att jag lekt den där leken när man först ska doppa huvudet i en hink med vatten för att ta en tugga av ett äpple, för att sedan leta sockerbitar i mjöl, ha ha ha.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0