Orättvisor

Jag har läst en bok idag (som jag f.ö. läst förut) som handlar om en pojke som blir misshandlad på alla möjliga sätt av sin mamma. Man tänker alltför sällan på hur bra man har det själv.
Iofs skulle man ju inte kunna leva ett "normalt" liv om man skulle gå omkring och tänka på hur hemskt många har det. Det känns bara så orättvist när, särskilt barn och djur som inte gjort någon nåt ont, far illa.
Nä, nu ska jag försöka släppa det där och tänka på något roligare! Boken hette föresten "Pojken som kallades Det", så om du inte har läst den -gör det!

Dagen har varit en må-bra-dag. Jag vaknade 8.40 och klädde genast på mig (efter lite morgonbestyr) och tog med mig Eddan ut i skogen. Det blev en härlig löparrunda som vi började med att E fick bada så att han inte skulle bli för varm under joggingturen. Efter lite lunch har jag legat ute och solat på altanen medans sprinklerna vattnat den s.k. gräsmattan.
När det kändes som att jag fått nog med sol för idag gick jag in och duschade och nu sitter jag här. Jag ska strax åka och handla och kl. 18 ska jag cykla till Kattis.


Jag och Eddie efter joggingturen...pulsen har iaf återgått till det normala :-P


Hoppas ni kunnat njuta lika mycket av dagen som jag!

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0