Åter till att värma bussäten

Igår var det dags att sätta sig på bussen och åka norrut för första gången på ett halvår. Kändes jobbigt, men samtidigt kul eftersom jag då skulle få återse mina kära vänner :-). Det var verkligen härligt att träffa dem igen, men det känns som att de sista två veckorna innan examen kommer gå så fort! Sedan hamnar vi så långt ifrån varandra igen. Emma och Linda ska åka till L.A. och gå en tvåårig kurs i estetik . WOW, är det enda man kan säga! De är verkligen modiga -och duktiga! Lite avis är man allt, men det känns som att jag hellre stannar hemma. Jag är lite feg av mig och tycker att det är skönt att vara hemma, nära till vänner och familj. Man skulle nog kunna säga att jag är lite tråkig på det viset, men det är sådan jag är! Jag är i alla fall såå glad för deras skull! De kommer klara det galant, det är jag säker på!

Idag har jag varit på skolan för att i ca 15 min få en genomgång av vår rapport. Det var den skriftlige examinatorn som läst igenom och kommeterat. Jag har precis gjort klart det som skulle rättas till och det var inte mycket. Några grejer i referenslistan och lite ändringar av meninsbyggnaden på några ställen, men i övrigt ingenting! Skönt. Det verkade som att det gått bra för hela klassen och jag är inte förvånad -vi är ju bäst ;-)!

Ibland önskar jag att jag kunde få vinna en miljon eller två...känns som att jag kommer få gå naken på examensdagen. Nej men, just nu har jag inte ett öre över till några kläder. Jaktinternatet kostade en del + att jag var tvungen att betala busskortet  igår och som fattig student blir det inte mycket över då. Blir skönt att få både lön och csn på fredag! Det värsta är att när jag köpt något att ha på mig till nästa fredag så är det väl inte mycket kvar igen. Dessutom ska maten och fikat till mitt lilla examenskalas (med förmodligen ca 40 pers) betalas. Nåja, det ska inte snålas när man tar examen :-).

Jag måste bara få säga också att jag är såååååååååå less på att inte ha någon bil! Går och cyklar överallt, men det är inte så kul att behöva göra det jämt. Ska man längre än in till stan och dessutom ha Eddie med så är det kört (eller O-kört *ha ha ha*)!

Ikväll ska jag på föreläsning med Barbro Börjesson "Våga säga nej till din hund". Vet inte om det är något för mig, men jag blir bjuden på inträdet, så då får man tacka och ta emot!

Nu måste jag gå ut på en prommis innan vi åker och tränar. Hoppas min huvudvärk går över då...blir så mycket tankar i mitt lilla huvud när det är mycket på gång. Typiskt mig att inte kunna slappna av...

Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan!

hoppas allt är bra!
jag undrar om du kanske hade kunnat rösta på min hund i en tävling hon deltar i.
om du tycker hon är söt såklart :)

www.enlitentax.blogg.se

2008-05-20 @ 16:24:52
Postat av: Jossan

Har också huvudvärk idag på grund av för mycket att göra, jobbigt!
Ha en bra kväll : )

2008-05-20 @ 16:28:04
URL: http://worthdyingfor.blogg.se
Postat av: M a m m a . J e s s i c a

Goddag!
Hoppas du haft en bra dag :)
Och att du får en lika bra kväll :)
Kram!

2008-05-20 @ 16:52:42
URL: http://jyees89.blogg.se
Postat av: M a m m a . J e s s i c a

Tack så mycket =)Jag kan egentligen inte så mycket jag heller, men sök på google så hittar du massor med nybörjarguider, det var så jag började =)

2008-05-21 @ 08:11:07
URL: http://jyees89.blogg.se

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0