Nu var det slut

Då var allra sista dagen med klassen avklarad :,-(. Känns så tråkigt att inte ha något fast datum då man vet att man kommer träffas igen. Igår var iaf en helt fantastisk dag! Vi träffades för champagnefrukost halv tio och stojade och skrattade tillsammans i solen innan vi gick till ceremonin som hölls i vårt kårhus -Villan. Där höll några av våra lärare och vår programansvarig tal, Jossan i klassen sjöng sååå vackert (jag visste att hon kunde sjunga så jag har försökt tvinga henne att tralla lite för oss tidigare, men det har varit omöjligt. Hon var superduktig igår då hon sjöng bl.a. Release Me), vi fick våra diplom och Maria fick omnämnandet "Prestationen". Jag är otroligt stolt för hon förtjänar det verkligen! Hon är så duktig och jag är så glad att hon fick en sådan bekräftelse på det.

Vi fick supergod lunch, laxfjäril och potatispuré med sallad och bröd. Vickan höll mig sysselsatt hela tiden och för att hon skulle vara lite tystare fick hon leka med min kamera. Det fick jag sota för lite senare när batteriet dog och jag inte kunde ta några kort senare under kvällen :-(. Nåja, det var tur att alla andra hade kamera!

Efter lunchen gick vi till Ålidhem och fixade till oss lite hos Linda (som bor hos Maria) innan vi gick vidare till Emma (som bor hos Malin) och drack vin innan vi fortsatte till Teatercafeét för en trerätters.
Jag måste bara berätta att när vi var på väg från Emma in till centrum så gick jag och pratade med Emma och Maria när jag helt plötsligt studsade mot något mjukt. Jag kollade häpet upp och såg en stor kraftig man glo tillbaka. Jag blev helt förstummad innan jag brast ut i gapskratt (vilket alla de andra redan gjort). Typiskt mig!

Middagen var jättelyckad förutom att mitt och Marias kött var som tuggummi så vi fick ny mat och samtidigt fick alla 100:- rabatt (var!) på notan. Efter middagen blev det några öl och en massa prat, skratt och dans. Några tårar blev det också, även om jag fortfarande inte riktigt fattat att jag inte ska få återse mina "våfflor" som vanligt igen.

Maria och jag har bestämt att vi ska åka till Emma i Malå när det är "Musik vid Malån" i sommar. Det blir supert, som Linda skulle sagt :-). Efter det dröjer det ju minst ett år innan vi får återse Emma och Linda - om vi inte åker till L.A. och hälsar på, vill säga.

Idag har vi haft en massa folk här. Det bjöds på pastasallad (världens godaste, som jag gjort), potatissallad, rostbiff, kyckling, sallad, melon, salsa, bröd och en massa att dricka. Såklart fanns det tårta också (fyra stycken!). Tur att jag inte är så förtjust i tårta, annars hade jag nog mått illa vid det här laget. Det var verkligen kul att så många kom, även om jag tycker att det var lite dåligt informerat om de skulle komma eller inte. Många av mammas syskon med familjer var här och nästan hela Tommys släkt. Jag fick så många fina saker - TACK! Av mamma och pappa fick jag bl.a. en hårfön (min gamla blåser bara kalluft), pengar, presentkort på intersport (kommer bli ett par nya joggingskor). Jag ska köpa nya kängor för pengarna, eftersom mina gamla läcker in. Det blir nog de här.
Typiskt bara att jag inte slog till när de var 700:- billigare på en annan sida, men det är sådant man får ta!

Tommy fyllde år i måndags så vi firade hans födelsedag idag med. Vi fick varsin jättefin solstol av T´s föräldrar och mormor och morfar. Hoppas, hoppas att det är fint väder till veckan för då blir det till att pressa för mig :-D.

Jag borde hoppa i säng för jag är riktigt trött. Kom hem sent från Umeå och mådde inte helt 100 i morse när väckaren ringde. Men man tar ju examen bara en gång (i alla fall i samma utbildning).
Imorgonbitti måste jag dessutom kliva upp senast 06.00. för jag ska iväg och vara funktionär på wtt Working Test som SSRK Övik ordnar. Tuff helg...

Lägger in lite bilder på mina hjärtan till klasskompisar.

image62
Elin, Anna, Maria och Alexandra

image63
Alex, Emma och Linda

image64
Se så vacker hon är, Emma!

image65
Vickan å jag.

image66
Här har Maria precis fått sitt pris!

image67
Hela klassen

image68
Alex, Liliek och Agneta

image69
Jessika och Eva

image70
Linda, Anna, Alex och jag

image71
Jag och Linda innan middagen

Sov gott för det ska jag!

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0