Vilken helg!

Vilket fantastiskt väder det har varit i helgen! Idag blåser det lite väl mycket, men solen är framme och värmer :-). Vi har passat på att njuta av värmen Nova, Eddie och jag. I torsdags var vi i Bredånger och tränade. Nova fick sitta och titta på medan Eddan och jag gick i ledet. Vi tränade med apportkastare och efter ett tag verkade det som att Eddan blev lite låg av ljudet, så vi tog en paus och var med igen när vi körde utan apportkastare. Det gick över förväntan, måste jag säga! Sedan i höstas har vi tagit ett steg bakåt igen när det gäller jaktträningen så det kändes bra att det går åt rätt håll igen.

I fredags blev det en låång prommis på berget och igår likaså. Jag badade och klippte båda hundarna och tog även klorna så nu är de såå mysiga att kramas med (inte för att de inte var det innan men...).

Idag har jag varit på vardagslydnadskurs och varit hjälptränare. Det är så skönt att vara ute i solen. När jag kom hem tog jag mig en promenad med båda svartisarna. Det blev bara runt sjön, men det får räcka för snart ska vi åka iväg till Bredånger på kurs. Vi lämnar nog av Nova hemma hos mamma och pappa på vägen dit så får hon ligga hemma och sussa medans jag och Eddan jagar dummys :-).

Tompa har varit på Expot hela helgen så det är tur att jag haft sällskap och annat att göra.
Nej, nu ska vi bege oss!

Ha en härlig kväll!

En bild på snyggingen efter trimning :-). Lika lurvig som vanligt, men klippt iaf!



Så här tokigt kan det bli när två flattar umgås...tokstollar!

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0