Danshelg

Hade en så fantastiskt rolig kväll igår! Zlips och Kindbergs på Folkets park. När vi kom dit såg det inte så lovande ut...50+ och inte så många där. Ja ja, tänkte jag, man får väl göra det bästa av situationen. Men en timme senare var det fullt med folk och många yngre. Buggade och foxade hela kvällen med många duktiga dansare!
Lite nervöst att bugga i början, men det tog sig. För att utvecklas måste man öva och bli utmanad och det var nåt jag verkligen blev igår!
Sanslöst duktiga buggare som satte mig på prov men ändå var snälla. En av dem lyfte upp mig på sin rygg och sen gjorde jag en volt/kullerbytta ner. Jag hann inte alls reagera på vad jag gjorde utan följde bara med. När vi sedan dansat klart fick jag höra att jag var kvällens behållning, det tackar jag för :-)!
Man växer av att få beröm och då vågar man släppa loss mer och bara följa med.
Kvällens överaskning var att under sista dansen kom T dit. Jag tror min haka var nere vid knäna när jag såg det. Han har nog aldrig satt sin fot på ett dansgolv som inte tillhört en krog. Skoj var det i alla fall och jag räknade oss runt golvet :-).

I fredags var vi till Ersboda och dansade till Blender. Det var skoj där med, men ett nytt ställe tar ett tag att komma underfund med. Visst kände jag igen vissa, men det var inte många jag dansat med tidigare och det är väl egentligen en del av grejen, man hittar nya dansare då man inte har så många "gamla" att hålla sig till.
Ventilationen var dock inte super för varmt som tusan var det där.
Sammanfattningen är en otroooligt skoj helg!

I morse vaknade jag av att Sandra ringde och då kom jag på att jag skulle på kurs idag, suck! Kände mig inte alls laddad för det efter att ha lagt mig sent två nätter. Dessutom kände jag verkligen att jag hellre ägnat mig åt min egen hund idag, än åt andras.
Åkte dit med K i alla fall. Hon är så söt och snäll hon! Tårna frös till is innan kursen var klar och sen kom jag inte hem förrän vid tre och då var det bara till att bege sig ut i skogen med min egen lilla lurv.

Ikväll blir det Ensam mamma söker efter vi ätit tacos. Kände inte för att laga något mer avancerat idag. Mamma och pappa skulle komma och hälsa på också och hämta saaben eftersom jag haft den här i helgen då D lånat vår bil till Sthlm.


Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0