En vecka sedan sist..

Har varit dålig på att uppdatera (nu igen), men jag har faktiskt haft mycket att göra!
I fredags var jag och Kattis och handlade till utställningen och sedan blev det en välbehövlig idol-kväll. Lördagen bestod av förberedelser inför utställningen (igen) med uppsättning av skyltar, frakt av bord och stolar samt uppställning av dessa och organisering av cafeterian.
Kvällen ägnades åt våffelsmetsvispning (vilket ord!) och ifyllande av bedömningsunderlag (149 st).

På söndagen var det till att kliva upp kl. 05.20 och fixa mackor och packa bilen. Jag vet, det bör man göra dagen innan men jag orkade bara inte.
Grått, trist och mörkt var det ute, men det är inget man kan rå på så det var bara vara tacksam för att man fick vara inomhus. Jag var ringsekreterare hela dagen och jag kan säga att det inte är det allra lättaste att skriva snabbt och läsligt när fingrarna är stela av kyla! För trots att jag sa att vi var inomhus var det inte särskilt varmt eftersom vi höll till i ett stort växthus.
Nåja, dagen avlöpte rätt smärtfritt och jag tror att alla som var där var nöjda. Känns dock otroligt skönt att det är bortgjort.

Igår var jag som en trasa när jag vaknade. Ville inte alls kliva upp. Det är snudd på plågeri att det är så förbaskat mörkt ute. Hoppas verkligen på en vit vinter, av flera anledningar!

Gårdagskvällen ägnades åt städning eftersom jag hade tagit på mig att ha tupperwareparty idag. T hade varit så duktig och dammsugit och fixat med tvätt samt tagit ur diskmaskinen när jag var på utställningen så det var inte alltförmycket städning som behövdes.
Skura hallen nere var dock mer än behövligt eftersom dagen bjudit på en hel del regn och har man en liten Eddie så blir det små leriga tassavtryck på golvet.

Tupperwarepartyt blev iaf lyckat! Kom ganska många och de handlade så bra att jag fick välja vad jag ville från en lista. Det är så mycket grejer man vill ha och just plastlådor och sånt har vi dåligt med.
Efter partyt följde Brille med mig och E på promenad -mysigt! Blev en hel del pladder under vägen och det behövdes nog ;-).

Imorgon åker T till Västerås med jobbet. De ska bila ner och upp fast de bara ska vara där en dag. Nåja, hoppas de kör försiktigt bara. Annars får de med mig att göra :-P.

På fredag blir det kanske dans i Ume och på lördag ska jag hjälpa mamma att måla. De håller på att göra om i hallen och eftersom T åker till Lycksele då så passar jag på att umgås med mor. Pappa jobbar dessutom så det passar utomordentligt bra för mamma och mig att spendera tid tillsammans.

Nu önskar jag att jag orkade se på inspelningen av Ensam mamma söker men det får nog bli en annan dag.

Jag bjuder dock på en fantastisk foxlåt. Inte bästa ljudet tyvärr men det gör inte låten sämre!

God natt vänner!
 

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0