Vinterland

Ute snöar det för fulla muggar. Det är vitt överallt och jag bara älskar det!
Jag har satt upp julgardiner och julstjärnor idag. Nu är det mysigt här hemma, bara granen som fattas.

Kvällen har bestått av just det, adventspyssel samt lite dator och tv. Har nyss hämtat T från en rockabillykväll. Verkade som att det varit bra där, trots att det blev en rätt tidig kväll. Han var ju iofs ut igår också så det kan ju ha bidragit till att orken inte var lika stor idag.

Igår var jag och mor iväg och dansade på Ersboda. Det var en trevlig kväll. Inte så jättemycket (oj, fick just en sko upptryckt i ansiktet av en svart mys-hund :-)) folk, men dock trevligt.
Bandet var ok, men inte så mycket mer. Tyckte att de spelade lite i otakt i början av kvällen och sången hördes inte så jättebra.

Mina skor funkade inte riktigt med golvet så det blev en lite halkig kväll för mig. Kanske borde investera i ett par dansskor till så att man kan byta om det inte funkar med de jag redan har?!?

Jag har köpt en supermysig julskiva! Sonja Aldén, Shirley Clamp och Sanna Nielsen har slagit sina påkar (öhh stämmor) samman och gjort en skiva. Ett tips om någon gillar dem och vill lyssna på bra julmusik.

Det märks kanske att jag gillar julen?!? Jag tycker att det är den absolut mysigaste tiden på året (ordet mysig verkar vara återkommande i detta inlägg...) och jag har nog mina föräldrar att tacka för det. Förra året hade jag inte lika mycket stämning inför julen men det berodde lite på omständigheterna och att det inte fanns någon snö. I år är det bättre med det.
Hoppas bara att det får ligga kvar. Det börjar ju bli så mycket att det inte borde hinna smälta bort.

Förra helgen var T, E och jag iväg och hälsade på Maria och Anders i Gävle. En otroooligt lyckad och mysig (sedär, återigen detta härliga ord) helg. Skrattade så jäkla mycket när vi spelade spel att jag ibland inte var jag skulle ta vägen! Maria, du är bara för härlig (du också Anders)! Längtar tills vi ses nästa gång och TACK så mycket för en fantastisk helg!

Nu blir det till att sova för mig. Fick inte riktigt den kvalitetssömn jag så väl behövde i morse. T hade lämnat alarmet på så 06.00 började det att ringa i hans up-light och sedan i mobilen. Jag hade ingen aning om hur man stängde av den förstnämnda så den ringde några antal gånger innan jag lyckades få den att ge upp.
T var helt yr i mössan så han sluddrade bara några konstiga meningar när jag försökte få honom att fatta att han skulle stänga av sitt alarm. Jag hann bli riktigt förbannad på honom!
Dessutom var det en gubbe som började ringa till T´s mobil vid fem-snåret och ringde säkert 10 ggr fram till kl. 9 då T skulle upp och jobba. Ingen skönhetssömn där inte ;-). Nåja, jag tänker ta igen det imorgon bitti och sova till 10 -minst!

Imorgon tror jag att det blir en tur till gymmet och efter det body balance. Får se hur det känns.

Nu ska jag pussa på Eddan innan jag borstar gaddarna och hoppar i säng. T har redan slocknat där, det tog nog inte många sekunder!
God natt alla vackra människor och sov gott.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hoppas ni får en MYSIG första advent! :)

2008-11-30 @ 09:12:21

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0