Bag-in-box och kufiska typer

Så har man kommit hem från helgens utbildning. En rätt onödig kurs tycker jag.
Det hela gick ut på att lära sig hålla studiecirklar och då hålla koll på sin grupp. Att alla blir sedda, att dämpa någon som tar för sig alldeles för mycket och kanske bromsar de andra, att veta vikten av att man kan det man pratar om o.s.v..
För min del tycker jag att det hela handlar om sunt förnuft men det kanske är så att alla inte har det..
Jag förstår också att det är ett sätt att ha koll på att det är kvalité på det som anordnas och det är ju bra, men jag tycker att det är fullkommligt otroligt att det kan ta en hel dag.
Så segt tempo att man nästan somnade. Bitvis var det ganska intressant, och bitvis irriterande tråkigt.
En del av det intressanta (och irriterande) var att vi också fick jobba som en grupp och verkligen såg att det finns olika karaktärer i en samling människor.
Vissa kan bara inte ge sig och godta att alla inte tolkar saker på samma sätt, och fortsätta traggla när man kommit överrens.
Nåja, det trevliga med det hela var att det var K, T och jag som åkte från föreningen. Vi hade superskoj på hotellrummet med en låda vin igår kväll. Så härliga tjejer :-)! Tack för att ni gjorde det hela till en rolig grej!
Maten var otroooligt god och att man får en så härlig frukost gör ju att nästan bara det är värt det!

När jag kom hem var jag och E ut i skogen och tränade. Han hade en massa energi (som om det vore något ovanligt). Idag blev det mycket passivitet för honom. Jag gjorde det mesta jobbet med att hämta dummys.
Sådan träning kan det aldrig bli för mycket av.

Ni glömmer väl inte dansbandskampen kl 20 på svt 1 ikväll? :-D

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0