Mål

1. Jag vill vara snäll.
2. Jag vill vara glad.
3. Jag vill vara ödmjuk.
4. Jag vill vara nyvaket naiv i varje läge.
5. Jag vill ta det lugnt.
6. Jag vill inte fräsa åt människor jag älskar.
7. Jag vill träffa, ringa, mejla och smsa de jag bryr mig om.
8. Jag vill göra det JAG vill och inte det någon annan vill att jag ska göra (inte till varje pris och inte varje gång utan bara när det är viktigt.)
9. Jag vill resa, köpa vackra saker, äta dyra delikatesser och ta ledigt från jobbet. (Inte sen någon gång, utan då och då hela tiden.)
10. Jag vill aldrig bli bitter. Gärna jättearg, ledsen eller besviken men sen måste jag släppa det och gå vidare innan det blir unket.


Dessa tio levnadsregler har Ann OIrin satt upp för sig själv. Hon är redaktionschef på Metro och fick bröstcancer.
Idag är hon frisk men rädslan för att det ska komma tillbaka finns alltid där.
Jag blev så tagen av hennes mål att jag kände att jag ville skriva om dem här. Det är så här alla borde tänka.
Tänk på er själva! Vad vill ni ha ut av livet innan det sprungit er förbi?

Det är lite sorgligt att vi inte tänker på det här sättet förrän vi står i ett vägskäl och inte vet om vi ens lever så länge att vi kan välja hur vi vill ha våra liv. Hur vi vill vara mot andra människor, speciellt de vi älskar och bryr oss om. Hur vi vill prioritera saker i vardagen så att livet får den mening du vill att den ska ha. Om det så är att ligga länge och dra dig i sängen på morgonen eller hoppa bungy-jump. Vad du gör spelar ingen roll, bara det är det du vill!

Se till att leva DITT eget liv!

Hela Anns artikel kan du läsa här.

Nå, till mitt eget liv..
Har varit helt förvirrad idag. Yr på jobbet (att jag är yr är kanske inte så ovanligt :-S) och väl hemma när jag slutat lagade jag middag och skulle sedan promenera med E. Kastade ett getöga på klockan och såg att den var 19.05 -shit!
19.30 måste man vara på Step In och hämta ut biljetten till passet för att vara säker på att komma med. Alltså, Eddan fick vänta på sin promenad och jag skyndade mig att byta om, rastade E en snabbis och kastade mig in i bilen.
Letade parkeringsplats i närheten av gymet eftersom jag inte hade tid att gå en bit. Hittade som tur var en rätt snabbt!
Störtar sedan in mot receptionen, drar kortet och ber om en biljett till Pushen.
"Men vi delar inte ut dem förrän vid halv" svarar killen bakom disken.
"Det är combat nu" sa en kvinna som också jobbar där.
"Jo, jag vet att combaten är nu, men jag vill gå på pushen" sa jag.
"Men vi delar inte ut dem än" sa killen igen.
Jag såg nog ut som ett stort frågetecken och stod nästan bara och stammade, helt uppstressad.
"Du", sa killen, "Klockan är bara halv sju!".
Snacka om helt borta! Jag tyckte att tiden gick lite väl fort hemma och i vanliga fall brukar jag och E hinna runt sjön innan jag åker och tränar. Jag brukar tycka att det är så skönt att det är gjort INNAN träningen.
Förklaringen (förutom att jag allmänt är en yrhöna) är att vi inte ställt tillbaka klockan i köket. Jag tittade på den och även fast jag visste att den gick en timme fel så reflekterade jag inte över det. Kollade på klockan på mobilen när jag varit ute med Eddie och då kollade jag bara på minuterna...typiskt.
Nåja, hann ju springa 6 km innan passet började, men det kändes också för jag blev trött i benen mycket fortare än förra gången.
När jag sen kom hem var det bara att byta om igen och gå på prommis. That´s life!

Igår var jag hos naprapaten och på kvällen var jag helt öm i ryggen. Det sprakade och knakade rätt rejält när hon bröt till mig. Speciellt svanken. Hoppas på att det ska hjälpa och att det inte går tillbaka till samma läge som innan. Återstår att se. Ska tillbaka på tisdag igen.

Imorgon blir det möte med utställningskommittén så hela kvällen är uppbokad på det. På fredag och lördag blir det dans för hela slanten. Umeå fredag då Blender spelar och Övik lördag då det är non-stop på parken med Zlips och Kindbergs.

T har jobbat med Amazonen hela denna vecka med så Eddan och jag har fått klara oss själva...hoppas den gamla kärran är klar snart!!

NU, blir det sängen för jag är trött!

God natt på er!

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0