Måndagen den trettonde

Lite tråkig stämning på jobbet idag, till och från. Ett stort jobb O gjort klart och lämnat ut var inte ok, trots att han sagt till kunden hur det låg till och att det skulle vara svårt att få helt 100. Bara att börja om från början.
Trist att sådant händer, men så är det ibland. Vi har dessutom supermycket att göra och att ett jobb som redan gjorts ska klämmas in mellan andra jobb är ju sådär skoj.
Nåja, känns elakt att säga, men det känns skönt att det inte var något jag jobbat med.. Iofs inte konstigt att känna så, men det är lika tråkigt vem som än gjort det.

Var sista kurstillfället på nybörjarkursen ikväll. Ser fram emot fortsättningskursen som börjar redan nästa måndag :-)!
Nya lokaler får vi då hålla till i.

Kan man tro på en sångtext? Är det något verkligt som någon upplevt eller är det bara en massa meningar ihopknåpade på måfå av någon som inte har en aning om vad den pratar om?
En känsla man får när man lyssnar på en låt beror både av melodi och text. En sång är inget utan sin melodi, men för mig betyder texten så mycket.
Jag lär mig den så fort och kan melodin understryka handlingen är låten ingenting utan orden...
Jag vet att många inte ens lyssnar på texten och tycker att den inte har någon större betydelse, men jag förstår inte hur man kan lyssna utan att LYSSNA?!?

Hoppas hoppas jag får mina glasögon imorgon. Håll tummarna!


 

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0