Ny vecka -igen

Kan inte fatta att det snart är november! Veckorna går så fort att det känns helt overkligt. Tänk, snart är det jul.
Bäst att börja tänka på julklappar och vad man ska tänka ut för kul att ge bort. Jag tycker att det är så roligt när man hittat "den perfekta" julklappen för just den personen. Då har jag lust att ge bort det på en gång, kan nästan inte hålla mig.
Nåja, man hittar inte alltid "den där" klappen.

Lena och Orup i lördags var helt okej, men tyvärr inte mer. Dagen började dock med en härlig promenad i skogen med E. Jag valde en slinga i skogen vi inte gått förut och när vi började var det så härligt men ju längre in i skogen vi kom, desto disigare och mörkare blev det. Det var mitt på dagen, men det kändes ett tag som att det var kväll och hade börjat skymma.
Jag brukar aldrig vara rädd när jag vistas i skogen, men jag fick helt plötsligt för mig att det fanns en björn någonstans till höger om mig. Det värsta var att stigen svängde hela tiden av åt höger så jag gick runt "björnen" hela tiden. Tillslut kom vi dock upp på en höjd och skogen glesnade. Då försvann björnen ;-).
Jag tror Eddan sprang igenom varje pöl och varje bäck. Varje gång han gör det har han munnen på vid gavel och springer för fulla muggar genom vattnet så att det sprutar omkring honom. Jag vet inte om han försöker dricka på det sättet eller om det bara är en kul grej. Förmodligen det sistnämnda.
Han var dock jäkligt blöt innan vi kom hem, men det är det som är livet för en flat och då är det livet för matte med!

Efter prommisen duschade jag och begav mig in till stan för en runda på systemet. Väl hemma igen gjorde jag mig i ordning och sedan åkte T och jag till Sussi för middag. Den var mycket god och sällskapet var trevligt! Vi åkte in till arenan och såg showen, vilken var, som jag redan nämnt, okej men inte mycket mer.
När underhållningen var slut beslöt vi oss för att gå på O´Learys, men väl där tyckte de två grabbarna att det inte var kul där (läs:de var för nyktra) och vi blev skjutsade hem till oss. Det spöregnade och jag kan säga att det blev inte mer håll-i -gång den kvällen. Tompa stekte köttbullar och åt tunnbrödrulle med dessa i  medan vi andra åt korv med bröd. Sedan blev det god natt!

I går började dagen också med en häääärlig promenad längs samma slinga i skogen. Den här gången var det mycket trevligare för solen sken och fåglarna kvittrade :-D. Jag hann med att prata med båda mina bröder och det var skönt att höar att de har det bra! Tycker att de gör det bra båda två (med respektive) som klarar sig så bra fast jag är så långt bort :-P. Nej, men skämt åsido, de är superduktiga som pluggar på och sköter hemmet som de gör. Markus och Emelie (läs: Lillan) har nog inte sett annat än skolböckerna de senaste veckorna medan de näst intill bott på skolan.
En eloge till dem!

Och sen lillen (Mattias) som blev sambo så snabbt att nästan inte ens de själva hann med. De verkar ha det toppen uppe i norr och äter den ena maträtten efter den andra som man aldrig hört talas om. Hoppas de hinner med annat an varandra :-P.

En stolt storasyster har talat.

Imorgon ska jag äntligen till en naprapat. Ska bli intressant att se om det blir någon skillnad.

Nu blir det sista boken i Stieg Larssons trilogi. Den är så bra! Bäst av alla tre.

By the way, lyssna på den här låten! Det tar ett tag innan den kommer igång, men den är bra (tyvärr inte bästa kvalitén)!

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0