Länge sedan nu..

Har varit kass på att uppdatera - jag vet! Men hösten är här och det känns som att jag inte orkar mer än att jobba, handla, laga mat, gå med vovven och sedan sitta framför tv:n en stund innan vi går och lägger oss. Mörkret kommer sakta men säkert närmre, och närmre. Kryper inpå och snart är det mörkt hela dagen lång. Den tiden av hösten klarar jag mig faktiskt utan. Jag måste ha ljus och solsken för att hålla mig pigg och (nåja) alert.
Men men, den här årstiden är vi väl snart förbi, hoppas jag. I år vill jag ha en vit jul, så det så!

Jag har hunnit gå fyra gånger på buggkursen. Nu börjar det bli lite roligare med lite mer turer att välja på. Iofs är det ju inte jag som väljer vilka utan killen som för (även om jag önskar att det ibland var jag och kanske till och med ÄR det jag som för ibland :-S).
Är lite svårt att träna mellan kurstillfällena. Tompa är inte så lätt att bugga med eftersom han inte kan och Eddan är nog inget alternativ. Det ska nog gå ändå.

I lördags var jag på lille Miltons dop. Var trevligt att träffa släkten och särskilt de små kusinerna. Som de växer! Oscar har hunnit bli hela sex månader och är redan en liten charmör!
På söndag ska jag på ett dubbel-dop då två till av mina kusiner ska döpas - Anton och Alice.

Idag har Sandra och lilla Hera varit hos oss. Vi gjorde supergod kycklingsallad och promenerade runt sjön. T kände sig krasslig så han såg på tv. Kanske lika bra för så mycket kackel som det var under hela promenaden hade han nog inte stått ut med. Det är bara till för tjejöron (okej, Eddie fick härdas lite, men i ärlighetens namn slår han dövörat till rätt ofta så jag skulle tro att han gjorde det då också).

Det är så mycket jag tänker att jag ska skriva här när jag inte sitter framför dumburken, men när jag väl har satt mig är allt som bortblåst. Typiskt.

Nu blir det nog sängen för mig. Är inte van att vara vaken så här länge så i morgon blir det nog stora gäspningar ändå fram till lunch.

Sov gott alla söta!

P.S. en härlig låt D.S.

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0