Sunny saturday

Fan vad nice! Äntligen verkar värmen ha kommit hit också :-). Isen ligger fortfarande kvar på sjön, även om det smält längs strandkanten.

Igår efter jobbet sprang mor och jag runt sjön. Gick bra, förutom att min hals krånglar -som vanligt. Efter detta hoppade jag in i duschen och åkte sedan till Sofi och Tommy och deras barn Alicia och Mille. Lille Mille föddes den 22/2 så han är inte alltför gammal. Alicia var jätteblyg i början men innan jag for hem satt hon i mitt knä och surrade som bara den.
De bjöd på grillat och hemmagjord potatissallad -mums!


Alicia är inte lika blyg längre


         
Mille och Alicia


I sommar ska jag spela korpenfotboll. Ska bli skoj! I år har jag ju tränat innan (dock inte fotboll) och förra gången jag var med hade jag inte tränat något alls. Är bara på skoj så det blir ju just det, skoj. Emelie  ska också vara med, samt några från mitt gamla F15-lag. Måste införskaffa ett par grusskor. Har ingen aning om var mina gamla tagit vägen.


Till dagen; Eddan och jag har varit ute på en härlig långpromenad. Efter det städade jag bilen (välbehövligt). Den skulle även behöva tvättas, men det får bli en annan dag. Har dammsugit nedersta och mellersta plan i huset och sedan har jag solat ute på altanen. Skönt att bara ligga och njuta och känna att man inte har bråttom till något. Värmen och ljuset är verkligen välkommet!




Idag blir det kycklingfilé som ska grillas. Har marinerat, men som vanligt är det på en höft med allt så vi får se hur det blir. Brukar inte bli katastrof iaf.


Jag är på g idag så jag bjuder på bilder från påsk. Njut ;-).

              
Mattias på påsk. Udda? Nej då, han ser ut så här.


Mamma fixar med varmrätten bland påskblommor.


Matti och Emelie ordnar efterrätt.


När ett sådant sällskap umgås brukar det alltid finnas paparazzis i faggorna.


     




Vad sjunger japanen? Ha ha, världens roligaste lek där jag var lekledare.


Molly gillar inte japanska (ok, lite långsökt, men bara liiite) så hon höll sig undan.


Påskaftonsfrukost


That´s all folks!


Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0