Tebränd tunga

Kom nyss hem från Tupperwareparty hos Brille (f.ö. mitt fjärde inom loppet av fyra månader). Fick supergott fika där och jag drack hett te (vem dricker kallt te?). Som den "klommerox´" jag är så brände jag min tunga. Aj, aj. Tur att slemhinnan i munnen läker fort! Visste ni det förresten, att ett sår läker mycket fortare i munnen än på huden? Det är för att cellerna i slemhinnan byts ut mycket fortare. Nu vet ni!

Har känt mig seg den här veckan. Halvförkyld sådär. Och trött. Mycket på jobbet och har tränat även om det känts som att jag borde låtit bli. Nåväl, sånt är livet!
Har ni märkt att det börjar bli ljusare ute? När jag äter frukost har det börjat bli ljust. Bara för en vecka sedan var det mörkt när jag åt min fil, men nu går vi mot ljusare tider mina vänner! Nice.

Det har snöat tok-mycket här den senaste veckan. Galet mycket snö har det blivit och det känns nästan som på den gamla goda tiden :-). Skulle gärna åkt skoter med T, men det finns en hake -vi  har ingen skoter. Egentligen är det bara en dyr leksak som man bara kan använda en begränsad tid på året och som dessutom är beroende av snö. Vilket man inte kan vara säker på att det blir varje vinter nu för tiden.

Nu kom T hem och vi ska ut på promenad med lille E. Det är kallt ute så det gäller att bylsa på sig ordentligt. Jag tycker det är lite mysigt när det är kallt. En stund i alla fall...

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0