Eddan och jag

Idag åkte T till fjälls. Han körde upp skotern på släpvagnen, packade skoterskorna och den övriga utrustningen och körde till Klimpfjäll där några av hans kompisar väntade. Han har inte varit iväg på något "äventyr" på länge så jag hoppas han får skoj!
I helgen blir det bara Eddan och jag här på hemmaplan för mor och far har åkt till Lule för att hälsa på lillebror. Skulle gärna velat åka med för att se hur de har det där uppe men det får bli en annan gång. Jag är ju nämligen ensam på jobbet också. Bossen har åkt till Åre på skidsemester och då är det jag som styr skutan.
Är rätt skönt att vara själv. Känns bra att man känner att man klarar av det mesta själv, även om det inte hade varit lika skoj om jag inte visste att det bara var för en vecka.
Det blir lite långsamt att sitta själv och jobba. Även om jag sitter och slipar emellanåt så att man ändå inte kunnat prata med någon så är det trevligt att kunna utbyta några ord med någon annan ibland.
Idag kom Britta förbi och åt lunch hos mig. Hon har lunch senare än mig så vi åt inte tillsammans men det var nog trevligt ändå!

Jag har inget emot att vara hemma själv, det är bara det att när T åkte tog han bilen med sig också. Vill man ta sig för att göra något blir det med ens så mycket krångligare. Nåja, jag klarar mig.
På lördag är det Vårdans i Härnösand och non-stop. Hade varit trevligt att sysselsätta sig med lite svängom, men utan bil - ingen dans. Jag tror att det blir en myskväll med Eddan ist. Han är bra på det :-).

Ute är det blött och slaskigt. Mycket snö, men jag gillar när det är liiite kallare och klarblå himmel (vem gör inte det?). Hoppas på det scenariot nästa helg för då åker även jag till fjälls!
När det är slaskigt börjar jag snegla mot sommaren. Jag tror årets sommar kommer bli kanon! Mycket sol, värme och bad. De senaste somrarna har inte smällt så högt, men i år så.
Bara så ni vet så hade jag samma åsikt om årets vinter och se så bra den blev :-)! Inte som tidigare, bara is och regn, utan RIKTIG snö.


Bjuder på en sommarbild.


H och N på Fluffan.




Världens finaste skeppshund



Båtvy


Jag gillar denna låten skarpt! Har hört den nästan varje dag i någon månad och den är fortfarande bra!



Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0