Saturday

Lördag igen och fast jag låg och läste till halv två inatt känner jag mig pigg! Vi klev faktiskt upp vid 8.30. Tommy jobbar idag och Eddan och jag ska snart bege oss ut på promenad. Känns inte jätteinspirerande då det är grått och trist ute. Det brukar ju alltid kännas härligt när man kommer ut ändå, vilket väder det än är. Fast ibland känns det härligare när man kommer in ;-). T.ex. de gånger man varit på prommis i spöregn och blåst eller snöstorm.

Igår var det meningen att vi skulle på 30-årskalas, men födelsedagsbarnet hade fått magsjuka. Stackarn! För min del kändes det rätt skönt att vara hemma, laga god mat och se på Let´s Dance. T hade däremot laddat för en kul kväll och tyckte det var botten att inte bege sig iväg på fest :-).
Jag gjorde kycklingschnitzel igår. Blev jättegott!
Idag hade jag tänkt baka lavabröd. Det är ett recept på limpa från Island som jag fått av Britta. Blir jättegoda limpor och dessutom är de så enkla att göra, ingen jäsning, bara att blanda ihop och ställa in i ugnen. Jag hade även tänkt baka något "chokladigt" (finns det ett sådant ord??). Har äntligen hittat mascarpone som finns i så många av mina choklad-recept. Är visst ost :-S.


Ikväll har jag lust att hitta på nåt kul (som att någon vill göra något tråkigt). Jag gillar aktiviteter där man inte "behöver" dricka alkohol. Jag är nog tokig utan drycker som innehåller sådant. Känns som att jag återkommer till detta ämne...det är inte så att jag är nykterist eller att jag inte tycker om att andra dricker. Det är bara det att jag tycker att man kan ha lika roligt ändå och dessutom tycker även jag att det är trevligt att ta ett eller flera glas vin någon gång då och då. Antingen om man sitter hemma och har trevligt eller om man ska gå ut. Sedan finns det en baksida (finns nog flera, men för min del är det en) av det hela - man blir bakis. Inte varje gång, men jag har inte tur när det gäller just dagen efter. Det tar liksom bort det roliga med det hela. Oftast känns det inte värt det när man vaknar dagen efter med ett huvud som känns dubbelt så stort och spränger som tusan. Om man dessutom mår illa blir det genast 1000 ggr värre.

Nu känner jag mig som en tråkig gammal biblotekarie ( :-S, eller nåt..) men det är jag inte! Som sagt är jag lika tokig (om inte värre) utan alkohol och det har jag flera gånger fått bekräftat :-). Folk frågar mig hur mycket jag druckit när jag är helt  nykter. Nu när jag skriver ner det blir jag väldigt tveksam på om det verkligen är en bra sak :-O... Ha ha!


En ny härlig låt får ni idag, varsågoda!







Nyss fick jag en sko upptryckt i ansiktet av en svart, lurvig och mycket snäll varelse. Jag tror att det var ett tecken på att jag bör gå ut nu. Ha en härlig dag allihopa!

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0