Vad hände med löftet?

Jag skulle ju leva mer i nuet och inte i gårdagen eller morgondagen. Det var mitt nyårslöfte. Jag vet inte, men det känns inte som att jag lyckats. Tycker mer att jag lever i morgondagen än i stunden. Hm, antar att det i alla fall är bättre än att leva i det som redan varit?!? Man bara planerar, stressar, ser fram emot eller gruvar sig för dagen efter idag. Hur får man ordning på det? Jag är en sådan person som tänker igenom hur jag ska genomföra saker i detalj - då kan inget gå fel. Men det kan det ju ändå. Man kan aldrig förbereda sig nog mycket och det är nog det jag måste släppa. Bara ta det som det kommer och händer något oförutsett så är det bara så. Det får man ta itu med när eller OM det händer.


Det är helt ofattbart så mycket bra, härlig, fantastisk och helt underbar musik det finns!  Jag har många gånger tänkt att  "snart finns inga fler låtar att skriva. Inga fler melodier eller texter som inte redan finns går att komma på", men så fel man kan ha! Önskar så att jag hade en sångröst att skryta över eller att jag kunde hantera ett instrument, men tyvärr blev jag inte begåvad på den fronten. Tur att andra fick mer av det så att jag har mycket att lyssna på :-).



Jag tycker att den här versionen av If I were a boy är super!

Nu ska jag sova, kommer en dag imorgon också.

Natti på er!

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0