Lugn valborg

Igår slutade jag vid 15-tiden, åkte hem och sedan ut på Hornön där T, jag, Nova och Eddan tog en promenad. Nova rullade sig i fågelbajs så hon fick ta ett dopp i vattnet (Eddan hade redan hunnit göra det - utan lov). Var säkert inte såå varmt, men de protesterade inte, om man säger så. Mamma, jag vet att du kanske tycker det var i väl tidigaste laget att låta dem bada, men det var faktiskt din hund som inte luktade hallontårta om man säger så...
Har kommit fram till att fågelskit luktar mest fisk. Inte så konstigt kanske med tanke på att det säkert är vad de äter mest när de bor vid havet.

När vi kom hem efter prommisen åt vi och såg på tv. T var jäkligt trött efter att ha varit uppe till 1-2-tiden varje natt i ca 2 veckors tid, så han sov mest i soffan. Jag dippade morötter och såg på The Notebook som gick på tv. Nova blev även klippt så idag ser hon inte ut som en hittehund längre :-).


I morse väckte Nova mig kl. 07.00 och de fick gå ut om göra sina morgonbehov. Mat fick de också då och efter det gick jag och la mig igen. Skööönt.

Klev upp vid 11-tiden och begav oss ut på promenad runt sjön och nu sitter jag här och ska betala en räkning. Solen skiner och fåglarna kvittrar (även om en del av dem mest kraxar eller skriker). Snart ska jag hoppa in i duschen för att sedan åka in till stan och kolla på en massa gamla bilar. Tommy har ju hållit på med sin huuur länge som helst (enligt mig) och ändå ska han inte ställa ut den. Nåja, får kolla på andra bilar ist. Och människor.

Senare i eftermiddag ska vi till T´s kusin och ge dem en present eftersom de gifte sig i smyg tidigare i år. Efter det tror jag att vi ska ut och äta med T´s familj och sedan åker jag upp till Umeå och dansar till Zlips.
Är lite besviken för jag beställde nya dansskor på internet, men de var tyvärr för stora så jag måste skicka tillbaka dem och be att få en strl. mindre. Jag som ville ha dem ikväll. De hade bra service iaf.


Nu duchsen, sen bilar.

Hoppas ni har det trevligt nere i huvudstaden!

Kommentarer
Postat av: mamma & pappa

Jodå vi har det hur bra som helst. Ingen fara med bad - det är väl isfritt?! :) Ha en kul danskväll i Umeå.

2009-05-01 @ 17:18:46

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0