Veckans sista dag

Söndag och det känns som om jag varit ledig hur länge som helst :-). Idag står det valpkurs i kalendern och kl. 11 ska jag vara vid Jäbostugan. Nästa helg är det kursavslutning och det känns skönt, för även om det inte tar så mycket tid så räcker det med några träffar för att man ska känna sig nöjd och vilja umgås (ännu mer) med sin egen hund ist för med andras.


Igår var det en lugn dag. Nova, Eddan och jag var på en hääärlig skogspromenad på förmiddagen. De sprang genom varje dike med smältvatten och bara njöt! Jag blev positivt överraskad av att det var så bra underlag. Blev inte ens blöt om fötterna.

Jag njuter verkligen när jag vistas i skogen. Lugnt och skönt. Det luktar så gott också! När solen skiner och värmer upp marken minns jag när vi var små och cyklade på alla skogsstigar hemma i Myckelgensjö. Livskvalitét! Jag vet två kompisar som kan skriva under på det också, de lyssnar till namnen (nåja, nästan alltid) Nova och Eddie.


I fredags var jag iväg och dansade. Det är så kul!! Var nästan lite väl mycket folk, men bättre det än alldeles för lite.


Nu måste jag klä på mig innan jag åker iväg på kurs. Förresten, på tisdag börjar viltspårskursen som jag och Eddie ska gå. Spännande!


Kommentarer
Postat av: mamma

Tusen tack för hundpassningen och hundklippningen. Lycka till på viltspårskursen.

2009-05-04 @ 22:16:37

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0