Min egen poesi

Jag önskar att jag var en sån som aldrig tänkte. Aldrig funderade på varför? Men om? Hur och var?
Trots att man vänder ut och in på varje tanke, finns det inte alltid nåt perfekt svar.
Men är det verkligen “perfekt” jag vill åt?
Perfekt är nog att jag inte behöver grubbla, på det som snurrar i skallen och ibland blir till gråt.

Jag har inga stora bekymmer.
Det kallas I-lands problem.
Jag har nära och kära och hem när det skymmer.
Hälsan i behåll, ett jobb och vänner att hälsa på.
Ser rätt fräsch ut, om än kanske lite blek.
Men det jag önskar är att bo i nåt för två,
så jag på riktigt kan leva med kärlek.
Jag tar gärna smutstvätt, grus i sängen och lite gräl.
När jag också får handlingssällskap, filmkväll och smek.
Så N E J. Perfekt är nog ingenting för mej!


Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0