Midda på staaan

Har ätit en riktigt god middag på Olles med familjen :)! Mycket mysigt! Vi fick ett presentkort allihopa av moster Bea med familj, så vi passade på att utnyttja det en dag då vi alla fem kunde samtidigt.

 

Igår såg jag och Patrik på en film från när vi var små. Den är lika bra varje gång :-D! Jag lämnade in den på Expert förra veckan för att de skulle lägga över den på DVD. Tyvärr blev inte kvalitén bättre av det. Vi har sett sönder VHS-bandet så nästan hela filmen är svart-vit numera. Den är dock, som sagt, lika rolig ändå! Man blir lika förvånad varje gång över vad brett vi pratade :). Synd att stora delar av dialekten försvunnit. Hörs iofs att man kommer från Anundsjö, men det är inte lika tydligt som det en gång var.

En av de mest klassiska uttalandena från filmen:

"Jag stamp´än har´n inni arslä på dä"

"Då stick ja´n i pungen på du"

Klockrent!! :-D hihihi.

Jag är imponerad av Patrik att han såg hela filmen med mig :). Var så härligt att han kom upp igår! Det var precis vad jag behövde.

 

Nä, nu ska jag fortsätta att fixa här hemma!

 

 


Kommentarer
Postat av: Malls

Haha, jag döööööör av skratt. Kommer ihåg det där uttalandet. Klockrent!

2010-08-11 @ 22:16:24
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson
Postat av: Bella

hahahahaha jag skrattar också så jag nästan kissar på mig, galet roligt!!

2010-08-11 @ 22:25:47
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/
Postat av: Anjelka

Åhh, vilken flashback jag fick. Hahaha va roligt!!!

Kram

2010-08-12 @ 11:00:56
Postat av: stina mf olofsson

HA HA HA Erika, fan va klockers!

2010-08-12 @ 11:53:31

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0