Dag 18: Min favoritfödelsedag

Svåra rubriker ibland. Liksom dag 17 har jag ingen favoritfödelsedag. MEN, för att det ska stå något här, kan jag berätta om en av födelsedagarna jag kommer ihåg. Förmodligen hade jag inte kommit ihåg den lika detaljerat om det inte var för att den spelades in på videokamera :).

Jag fyllde åtta år. Det vet jag för att jag fått ett eget rum samma år. Pappa jobbade förmiddag så därför var han inte med och grattade mig på morgonen, men resten av familjen sjöng och delade ut paket.
Det första paketet innehöll en barbiehäst och jag blev så glad! Den var vit med lååång man och det medföljde sadel, hästskor, spännen till manen och träns.
Jag fick bara öppna ett paket från mamma och pappa eftersom resten skulle sparas till senare när pappa var med.
Markus och Mattias hade också slagit in paket som de ville ge mig. I Markus paket fanns en stor grön och vit nalle. Den hade han vunnit på tombola på "Hästar, Hundar, Hantverk".
Det var en slags marknad som Myckelgensjö IF och Byföreningen ordnade (om jag inte minns fel. Det kan ha varit en av föreningarna också).
Markus har alltid haft tur i spel (OCH kärlek, har vi lärt oss nu ;) ) så han vann på många av lotterna. I och för sig köpte han lotter för alla pengar han fått. Den sommaren hade han bl.a. vunnit en JÄTTEstor groda med långa armar och ben, en massa smånallar + nallen jag fick.
Därför tyckte jag nog att det var lite rättvist att jag fick den ena nallen ;).

Jag sa:
"Äre ´n har´n?"
Markus svarade:
"Ja"
"
Tack", svarade jag.

Nästa paket var från Mattis. Ett litet, litet ett. Det innehöll en söt liten gul kanin. Mattis favorit-gosedjur.

"Nä, men ska du ge bort n´harn?" frågade jag
"Jaa" svarade Mattias, lite generat.
"Nää, Mattias. Det tyck inte jag. Dä ä ju din favoritnalle". Mattias ville inte vara sämre än storebror och insisterade på att få ge bort den lilla kaninen.
"Men Mattias, jag kan hellre ta nå smo-djur i ställe för  ´n  har´n" sa jag.
"Joo, men jag VILL ge bort ´n ändå" :)

Jag tog emot den och tackade så mycket, men det slutade med att den låg i Mattis säng senare :D.

Söta, söta bröder.

Jag kan eventuellt bjuda på ett klipp från just det här tillfället. Måste bara fixa en kopia av videofilmen först.

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0