Härlig ledighet


Så var både jul och nyår överstökat. Trist men samtidigt lite skönt. Jag hade dock gärna varit ledig några dagar till. Börjar i morgon. Blir nog iofs inte så jobbigt. Börjar nio och vet ej när jag slutar. Har svårt att tro att det blir hela dagen, men som sagt så har jag ingen aning.

Vi fick en VIT jul tillslut! En riktigt mysig ledighet har vi haft. Da'n före doppareda'n, även Patriks födelsedag, spenderades hos hans föräldrar. Där sysselsatte vi oss med julklappsleken och kortspel. Sent på kvällen tog vi oss en promenad till en av Patriks barndomsvänner. När vi kom hem igen hoppade vi till sängs.

På julaftonsmorgonen åt vi gröt och skinkmacka allihopa, innan Patrik och jag tog "stora julbadet" ;). Därefter blev det till att göra sig klar för kvällen. Vi fick även öppna julklapparna vi fått :).
Vid halv tre åkte vi till min kära familj för att fira julaftonskvällen med dem :D! Först av allt såg vi så klart på Kalle och drack glögg. Sedan hjälptes vi åt att fixa i ordning allt vi skulle äta (läs: trycka i oss). Gött!
Vid halv åtta hade vi bestämt att vi skulle öppna klapparna -trots att mamma ville att vi skulle göra det direkt efter maten (och hade hon VERKLIGEN fått som hon ville hade klapparna varit öppnade vid tolvslaget) ;).
Jag fick en massa fina saker! Herregud..mamma och pappa köper alldeles för mycket! Fick bl.a. ett duntäcke, dunkudde, stora badlakan, PENGAR, biobiljetter, datamus, sällskapsspel och en massa annat. Tack, tack, tack!! När jag öppnade Patriks julklapp blev jag helt till mig! EN SYSTEMKAMERA!!!! Det hade jag aldrig väntat mig. Den har jag använt! Både på jul och nyår! Har dock mycket att lära mig. En hel vetenskap det där..
Tur jag har brollan som kan.


Så här glad blir man på jul!


Några av våra julklappar


Min pappa på julafton :)


Min mamma på julafton :)


Fikat snart klart. Muuums!

 

Nova med julbandet runt halsen.


När klapparna var öppnade spelade vi spel (Med andra ord). Blir lätt lite hetsigt när vi har några vinnarskallar i familjen ;). Kul var det iaf!
Blev en rätt sen julafton. Vi kom inte i säng förrän någon gång vid ett.


På juldagen skulle vi allihopa ut på O´Learys och vi gjorde oss i ordning hos mamma och pappa (där alla bodde - även jag och Patrik) och åt såå god mat! Jag kommer inte ihåg vad det hette, men det var något grekiskt. Super med något annat än julmat. Sedan spelade vi återigen spel (När då då?) innan vi åkte in till stan till en av Josefins kompisar. Vid halv elva-tiden gick vi ner till Olle's. Mycket trevligt, men kvällen slutade lite tidigare än vi tänkt när vissa var mer överförfriskade än andra ;).
Betalade för det dagen efter :-S.

Speltime på juldagen!

 

Min fina bror och min fina svägerska uppklädda för juldagsfirande.

 

Min andra fina bror med sin fina fästmö.

 

Jag ocn min fining.

 

Jag har köpt nya snowboardskor. Man kan verkligen säga att de gamla hade gjort sitt. Vi har faktiskt varit i Bjästa och åkt två gånger.

Nä, nu måste jag koncentrera mig på middagen. Återkommer med bilder från nyår.

Säger som mamma; Over and out!


Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0