Besök

Igår kom Maria och hennes vän Jon hit till Härnta. Vi åt middag, drack lite vin, åt jordgubbar med grädde och pratade.
I morse klev P upp och åkte på jobbet medan vi sov vidare en stund. Halv nio klev jag upp och förberedde frukosten lite och satte mig sedan med en bok tills de andra två klev upp, en timma senare, och vi kunde äta.
De åkte iväg strax efter att Patrik kom hem på lunch.

I morgonkväll ska vi möta upp dem i Skuleskogen och sova i någon av övernattningsstugorna där. På lördag hoppas vi att Patriks arm blivit bättre så vi kan ta en heldag i klätterskor och sele på Ringkallen. Blir den inte det, så hittar vi på något annat skoj. Det finns ju så mycket att se där ute!

Nu tänkte jag bjuda på några bilder från Sthlm, där vi spenderade några dagar hos Jocke, Challe och Wille. Jag var lite krasslig men en liten solstråle kan göra att man känner sig piggare :).


Söt-söt-Wille

 

Ska spela en trudelutt för oss på sin gå-stol.

 

Jag, Wille och Charlotte tog en promenad när grabbarna höll på med köket.

Här är vi i parken i Aspudden för lite lilleman-lunch.

 

Liten hand

 

Höna-pöna i Aspuddsparken

 

Det finns även en massa andra djur där. Bl.a. kaniner.

 

Challe på väg mot Liljeholmen (vi andra två också så klart..)

 

Typ dagiskort-liknande. Synd att den inte blev riktigt skarp :(

 

 

Patrik tar en kaffepaus

 

Vi åt thai-mat och då ville Wille smaka. Det fick bara bli ris eftersom det andra hade blivit för starkt. Ris var gott, men svårt att få in i munnen. Ville mest bara fastna på alla andra ställen.

 

Jag och Challe fick oss många goda skratt. Då tyckte Wille också att det var jätteskoj!

 

Myskillen

 

Ska bara klappa lite..

 

 

 

Man måste dricka mycket vatten när det är över 30 grader varmt utomhus. Och nästan lika varmt inne.

 

Patrik fixar

 

Man blir trött av att jobba (och att komma hem vid 7-snåret på morgonen efter att ha varit ute och svirat med brorsan)

 

Se så fint det börjar bli!

 

Dagen då vi skulle åka hem var jag piggare och vi beslöt oss för att åka ut till Fjäderholmarna. Här väntar vi på båten vid Slussen.

 

 

På väg ut

 

Wille och Jocke

 

Brorsorna

 

 

 

The little family

 

Framme!

 

Vi tog ett dopp (det var ca 31 grader i luften så det var nästan ett måste). Det var dock inte särskilt varmt i vattnet - ca 15-16 grader skulle jag tro.

 

Vi åt middag på en restaurang där ute. Grabbarna håller på att kika på menyn.

 

 

 

 

När vi kommit tillbaka tog jag och Patrik en dusch och sedan en kort mysstund med Wille, innan vi åkte norrut.

 

 

På återseende -om inte ALLTFÖR länge, hoppas jag.

 

 


Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0