Semester: just nu

Är inne på min sista semestervecka och denna kommer gå i slapphetens tecken :). Har hittills haft en toppensemester, verkligen! Första veckan spenderades på Öland där dans blandades med fest, sol, bad och härligt umgänge. Vi åkte sedan norrut, mot Sthlm och några varma dagar hos Jocke, Challe och Wille. Var tyvärr inte riktigt kry efter bristen på sömn på Öland, men det var trevligt och mysigt ändå :). Sista dagen där avslutades med en tripp till Fjäderholmarna där vi bara hade det riktigt gött :-D!

Vidare hemåt där åkte till stugan en dag och jag premiär-åkte wakeboard! Jättekul :-D!
Vi åkte tillbaka till Härnta samma dag då vi hade tvättid tidigt på torsdagmorgonen. Hade lite att tvätta sedan Öland.
Jahapp, och sen var det dansbandsfestival här i Härnta i dagarna tre. Ingen mera sömn här inte! Kan ju säga att det är först nu jag börjar känna mig riktigt kry igen.

Efter ännu en dans-period åkte vi till stugan i två dagar och bara tog det lugnt. Åkte båt, spelade yatzy, kastade hästsko..ja, ni hör ju. Inte många knop.
Då vi kände oss tillräckligt utvilade tog vi en dagstripp till Bönhamn, Barsta och Näsviken. Inget planerat, utan vi strosade bara runt och kikade. Hittade även ett RIKTIGT smultronställe. Åt många goda små bär :).
På kvällen grillade vi korv i Storsand ute i Norrfällsviken. Solen höll på att gå ner och det var varmt. skönt och så vackert!
Efter korvgrillning åkte vi hem till Övik och Carlgrensvägen. Härligt att få träffa mamma och pappa igen :-D. Sov där och spenderade sedan torsdagen på stan innan vi grillade lax hemma hos dem.

I fredags åkte vi till Mjällom och paddlade havskajak. Perfekt väder! Inte särskilt varmt i vattnet, men vi hade inte tänkt bada ändå så.
Efter paddlingen åkte vi till Anna, Roffe och Oskar i deras stuga. Där blev vi bjudna på mat ute i solen. Vi stannade över där till dagen efter då vi åkte ut till Högbonden med mina bröder och deras respektive. Blev en härlig och lyckad lördag då solen värmde hela dagen.
När vi vaknade på söndagen, var det däremot inte lika vackert väder. Det blåste som tusan och regnade, men vi var nöjda med helgen ändå!

Patrik har nu börjat jobba och jag har en vecka kvar. Jag har tänkt att läsa, redigera bilder och promenera. Känner mig som en riktig slappis när jag inte har tränat på hela semestern, men jag hade inte kunnat i alla fall eftersom jag varit sjuk. Känns lite bättre när jag tänker så..

Det kommer bilder senare, men jag har inte ens hunnit ladda in alla på datorn än. Hade 1600 bilder från Öland och Stockholm. Så att..

Nu ska jag springa ner och kolla om det finns några lediga tvättider imorrn.

Kraaaaam

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0