Hoppsan


I morse skulle jag upp 05.40. Det var i alla fall vad jag ställt alarmet på. Jag vaknade 06.33 och kikade på klockan. Tänkte att den snart skulle ringa så jag kunde slumra en liten stund till (jag fattade inte att klockan var 06 och inte 05).
Vaknade senare av att jag fick ett mess där Kattis frågad om jag skulle komma snart. GAAAAAAAH! Klockan var 07.15. Vi skulle samlas 7! Jä**ar i min låda vad jag fick bråttom. Hann inte äta frukost och inte heller känna på temperaturen ute. Kikade dock ut och såg att det var klarblå himmel. Drog på mig ett linne och korta byxor. Rafsade med mig en tunn långärmad tröja och min Norröna-fleece. Den är rätt tunn men skön. Ett par byxor hann jag få med också. In i bilen och iväg!

Väl framme, 30 min senare, höll jag på att frysa ihjäl. Fick gå till bilen och ta på mig alla kläder jag lyckats få med mig -och ändå frös jag! Det blåste som tusan och vi satt under ett party-tält ( I SKUGGAN ) och hade vaccinationskontroll. Alla papper, kataloger och pengar höll på att blåsa iväg hela tiden så det gällde att ha koll.
Som tur var stängde vi insläppet vid 12 så jag kom hem till mor och far strax efter 13 och la mig på mammas säng och slumrade en stund. Skönt! Hade gärna slumrat en stund till för det tog så länge innan jag kunde slappna av eftersom jag fortfarande frös om händer och fötter.
Mamma väckte mig en halvtimma efter jag lagt mig och sen for vi och tränade. Jag åkte bil och mamma cyklade :). Duktiga mamma!

Ska snart hoppa in i duschen och sedan äta middag. Ska åka och hälsa på Hanna å Nille ikväll. Ska bli så himla trevligt :D! Ser verkligen fram emot det!!

 


Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0