Tidsfördriv (trots att jag kanske borde göra annat..)

1. Ditt favoritställe på sommaren?
- Där man kan koppla av men också vara aktiv. Om ska välja ett speciellt ställe är Trysunda helt fantastiskt!

2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?
-  Något kul på dagen, t.ex. paddla, klättra, vandra. Ta en paus och fika/äta lunch och kanske ta ett dopp för att sedan fortsätta med aktiviteten. Sedan på kvällen grilla någonstans (helst myggfritt) och umgås.
Man kan också avsluta dagen med en dans :).

3. Vad lägger du helst på grillen?
-  Jag tror nästan det får bli helgrillad fläskfilé.

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
-   Åker till Öland en vecka för dans och party med underbara människor. Ser fram emot det så himla mycket!! Helgen efter är det dansbandsfestival i Härnösand. Sedan har vi tänkt försöka klättra och paddla lite. Sista helgen i juli ska jag och Patrik, Markus och Emelie och Matti och Josefin umgås ute på Högbonden. Det blir nog supermysigt!

5. Dina bästa sommarfärger?
-   Jag skulle hellre vilja säga "blommigt" än en färg, men om jag måste välja några färger så får det väl bli rosa, vitt och gult. De känns som sommar!

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
-
Regn och mygg (tyvärr) men också ljusa sommarkvällar, dans, sill...

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
-   Jag/vi hade världens bästa barndom! Att få växa upp i lilla Myckelgensjö är jag otroligt tacksam för. Ha skogen som lekplats och cykla på alla skogsstigar, kika på myrstackar och plocka blåbär direkt i munnen. Gå till badstranden och ha fika med (som vi delvis matade fiskarna med. Tro inte att fikat därför inte var gott - tvärtom!). Spela fotboll hemma på gården på kvällarna, hälsa på tant Betty (vår granne) och göra små uppvisningar för henne (dans, gymnastik, teater..allt möjligt). Stapla ved (ok, var inte vår favvo-syssla just då, men det är ändå ett fint minne och dessutom fick vi VARSIN dricka-back efteråt!!). Fika och äta middag på altanen. Bada i "poolen" där vi hade typ 10 cm djupt vatten, hahhaha! Spinka på varandra, leka kurragömma, gunga... Jag skulle kunna sitta här och räkna upp saker hela dagen..

8. Havet, sjön eller poolen?
-   En sjö är nog det jag uppskattar mest. Havet är fint också, men rätt så skrämmande ibland. En havsvik är dock toppen! Pool kommer absolut sist iaf!

9. Vad väljer du i glassbaren?
-
Twister!

10. Vart går din drömsemester?
-    Just nu är det att klättra i typ, Spanien.

KOPERA OCH FYLL I DINA EGNA SVAR! :o)

Kommentarer
Postat av: Malla

Åh vilka minne som kommer tillbaka när jag läser om din barndom. Satt och pratade med Manne om precis allt det där för någon kväll sedan, vilken underbar uppväxt man har haft egetnligen. Inte många som har en likadan som vi inte. Älskade Myckelgesjö. Ingen betong där inte! =)

2010-06-23 @ 11:01:53
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0