Fullt upp

Varit dålig på att uppdatera senaste veckan. Liten snabbis;

I fredagskväll var jag och hjärtat på relaxen -mysigt!
Dagen efter inhandlade han en skidutrustning (vilket tog X antal timmar..tur man är tålmodig :P), vilken senare testades på skyttis. Hade med oss fika som vi åt upp medans vi kollade på Anundsjös match. Sedan tog vi ett varv till på skidorna.
Kvällen spenderades hos mamma och pappa där vi lagade mat, drack lite vin, åt kladdkaka med bär och grädde och såg på melodifestivalen.

Söndagen innehöll en massa snöskottning då vi åkte till P's stuga och skottade tak. Var kul och gick rätt fort! Jisses vad snö det kommit! Åkte efter det hem till Ubbe å Irja och där blev det biffar å pärer :).
Sen blev det faktiskt en runda i skidspåret. Duktiga!
Var verkligen en härlig, lugn helg som ändå innehöll aktiviteter. Precis vad jag gillar!
Tack <3 för att du också uppskattar sådant!

Jobbveckan har dock startat hektiskt. Igår fick vi in många nya jobb, trots att en hel del av våra kunder är lediga. Dessutom var ett av dem lite kort om tid på, så i morse promenerade jag till jobbet (från mor och far) så att jag var där kl. 7. Ville hinna skanna jobbet innan 11, eftersom det annars tar fyra dagar att få hem (alltså om det skannas efter 11), annars bara tre dar. Så klart krånglade internetuppkopplingen :(! Jag testade allt; inaktivera och aktivera igen. Dra ur kabeln ur väggen. Reparera. Inget funkade så jag ringde leverantören och det visade sig att de hade problem med någon brandvägg som påverkade oss. Gaahh! Hann inte skicka iväg filen innan lunch - så klart - och dessutom fick vi tillbaka en implantatbro som skulle fräsas. Vaxet hade ramlat av i leveransen så de skickade tillbaka hela jobbet - trots att det var hur enkelt som helst att fixa! Där rök två dagar i onödan på det jobbet!
Fick in ännu mer jobb idag och det är ju jättekul, men det tar tid att fixa med alla modeller och blir mycket som ska skannas. Hinner liksom inte koncentrera  mig på nästa veckas jobb som ska bli klara. Tänkte därför börja 7 i morgon också.

Efter jobbet idag kom mamma och pappa och hämtade upp mig för en skidtur på skyttis. Härligt! Det var verkligen bra glid idag. Gick gött! Supernice träningsform det där.. Tränade på gymmet igår och det blir nog det imorgon också..och kanske en skidtur. Får se hur mycket jag hinner få med mig innan jag åker till jobbet i morgon. Vill försöka träna innan jag åker hem igen efter jobbet.
Oj då, har kanske inte skrivit att jag ska bo hos mor och far i veckan!? De åker till Luleå och hälsar på Mattias och Josefin så då blir jag och Molly hemma. Nova får följa med norrut.

På fredag åker jag och Patrik på en typ, impulsresa till Sthlm. Är vildmarksmässa som vi tycker verkar intressant. Dessutom får man ju chansen att umgås lite med bror och svägerska :). Hoppas också på att hinna träffa Patriks bror med familj. Lille Wille lär ju ha växt hur mycket som helst.

Nästa resa måste ju  nästan bli norrut. Har ju inte varit och hälsat på lillebror i Luleå än. Jag vet ju iofs redan att kommande resa blir Sthlm igen, för sista helgen i mars åker vi ner igen. Då med P's jobb och då bor vi på hotell och ska på mässa även då.
Då fyller dessutom bror år när vi är nere. Har han tur kanske han får en liten present då ;).

Nä, verkar inte som att jag hade nåt vettigare att säga än så...en kort men ändå lång sammanfattning av dagsläget kan man säga..  Å inga bilder. Roligare inlägg finns ju, men idag blir det inte bättre än så här.

Nu blir det sängen (förvisso ligger jag redan där...) för jag vill inte vara helt död i skallen i morrn. Man blir helt hjärntvättad ibland när man sitter och slipar och vaxar på små, små saker.

Natti natti på er.

Måste förresten bara tipsa om en rolig blogg. Malin är en rolig människa och jag kan verkligen höra henne säga allt det hon skriver :).

Kommentarer
Postat av: Malin D

Meen! Vad gullig du är som har länkat till min blogg! Jag blir alldeles rörd ju! Gull-Erika!=) <3

2010-03-10 @ 20:53:40

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0