Dag 7: Min bästa vän

Britta Kajsa. Så heter hon. Vi träffades första gången när vi började gymnasiet och gick i parallellklass. Det var inte förrän i tvåan som vi började umgås "på riktigt". Men sedan dess har vi hängt ihop :).
Vi gjorde flätor på varandra på håltimmarna. Inbakade. Utbakade. Fiskbensflätor. Vanliga flätor. En gång gjorde Britta en på mig som gick i en spiral runt hela huvudet och på slutet var det en liten tofs kvar mitt på skallen som stod rätt upp. Snyggt!

Vi har ridit på Brittas hästar, promenerat, pluggat, tränat, skrattat, skvallrat, shoppat, noppat ögonbryn, gett taktil, druckit te, lagat mat, festat, pratat, pratat, pratat,...ja vi har gjort så himla mycket tillsammans! Och nu förväntar jag mig att hon snart ska lära mig att sticka ;).

Efter gymnasiet jobbade vi båda ett år och sedan åkte Britta (och hennes Magnus) till Spanien i tre månader. Jag åkte och hälsade på där nere i två veckor och det är något jag alltid kommer minnas. Alla nya, fräscha bilar - med bucklor här och var. Sören med gamm-volvon, alla marknader, stranden, de fulla karlarna som körde in i oss vid ett rödljus så den enes öl sprutade ut över hela framrutan, roliga ordvitsar som vi skrattade åt så vi knappt höll på att få luft, kortspel, god mat..ja allt var så himla härligt!!
Hösten efter började vi på Komvux för att läsa upp några betyg. Det gick toppen med Brille som pluggkompis :)!

Sedan började vi studera "på riktigt" och B hamnade i huvudstaden medan jag stannade kvar i Övik och pendlade till Umeå varje dag. Ibland gick det länge mellan gångerna vi sågs och även telefonsamtalen, men det som är så fantastiskt med vår vänskap är att man aldrig behöver känna sig stressad över att inte ha hörts på ett tag för när man väl gör det är det som att vi pratade dagen innan. Jag vet också att Britta aldrig är sur över att jag inte hört av mig och hon vet också att detsamma gäller från min sida.

Jag har alltid så himla kul med min bästa vän och många gånger har jag förundrats över hur klok hon är! På många sätt.
Det är otroligt skönt att de numera bor i Övik och att vi kan ses när som helst. Det är också jättekul att se att våra kära respektive trivs i varandras sällskap för de kommer få umgås MÅNGA år framöver ;).

Du vet att jag uppskattar och värdesätter dig otroligt mycket älskade vän!


Svarten och Britta

 

Söt-Britta

 

Snygg-Britta

 

Mange ♥ Britta


Tack för att du finns!

 

 

Sen har jag en annan bästa vän, men han är i himlen.





Kommentarer
Postat av: Brillan

Ååå vad mina ögon tåras!!!



Jag blir så glad!! Och jag skrattade nästan hela tiden jag läste =)

Jag tycker om dig jättemycket kära vän!

Tack för det superfina inlägget! åååå



vi måste boka in stickningen snart.... om ca 8 dagar då jag har mera tid =)

som vanligt då..

KRAM!!!!!

2010-11-27 @ 03:16:29

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0