Dag 9: Min tro

Jag tror på kärleken och medmänskligheten. Jag trodde nog på Gud förut, men nu tror jag mer på en känsla mellan människor. Vi finns här av en anledning och det är inte att tjäna så mycket som möjligt, ha den dyraste bilen eller det största huset. Vi finns här för varandra. Jag finns här för mig själv och du finns för din skull.
Min tro är att livet går ut på att bli tillfreds med sig själv och jag tror att vissa har lättare för det och har inte lika mycket "att lära" som andra.
Är man nöjd med sig själv tar man in omgivningen och människorna runt omkring och gör livet lite lättare för andra.

Kanske låter lite snurrigt, men ungefär så...
Det var bra att jag fick reflektera över det här. Utan den här listan hade jag inte tänkt ut och behövt sätta ord på tankarna kring detta.



Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0