Tunnbrödsbak

Den 17-18:e september åkte min kära Maria och jag upp till farmor för att sällskapa lite och baka tunnbröd och tjockkakor. Så himla mysigt! När kan man säga att något är en tradition? Det var 4:e året i år.

 

Farmors katt Grålle fick sig en leksak av Maria. Väldigt Hi-Tech. En laserpunkt som åker runt i cirklar. Han blev helt yr (och det blev jag med).

 

Jag pratar med Patrik på fredagskvällen

 

Farmor och Maria eldar i "bökkestugär´n" (bagarstugan för er som inte fattar Anundsjömål).

 


Eld är mäktigt, häftigt, mysigt, skrämmande, vackert..



Dags att börja baka ut dessa runda degisar snart



"Verktygen"



Maria har kavlat ut och ska lägga upp den utkavlade degen på "fjala"



Sedan är det till att borsta bort överflödigt mjöl



..å in i ugnen



Jag kan också - men inte utan att prata samtidigt, tydligen :-S



Medan vi bakar leker farmors kisse ute i rabatten.



Lugnt och skönt. Och vackert.



Grålle i gräset



Farmor ska till att knåda ut degen till tjockkakorna



Maria var otroooligt nöjd med sin jätterunda utkavling!



Ännu en nöjd min efter "Projekt Hjärta"



Jag fick också vara med på ett hörn ( har hjärtan hörn!? ;) )



Blir en del mjöl på golvet..



En del av resultatet



Höst-rönn












































Vetti tusan om inte det här var det bästa på hela helgen - BLÖTE :)! Mums!

Huga vad klockan hann bli mycket. Nu måste jag hoppa i säng om jag ska orka hålla koncentrationen uppe på jobbet i morgon.

Kommentarer
Postat av: Mackan

Vilka fina bilder! Duktig du:P

2010-10-01 @ 14:24:55
Postat av: Malla

GUD vilka härliga bilder Erika! Vad duktig du är!!!

2010-10-01 @ 21:02:47
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0